آخرین اخبار
۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۸
بازدید:۶۲۹
صد آنلاین | جنبش حماس پیامی به نشست اضطراری امروز سران کشور‌های عربی و اسلامی در ریاض که با موضوع فلسطین و جنگ غزه در حال برگزاری است، ارسال کرد.
کد خبر : ۵۲۷۸۷

 

به گزارش صد آنلاین ، حماس در پیام خود به نشست اضطراری امروز سران کشور‌های عربی و اسلامی در ریاض از سران این کشورها خواسته است «تصمیم تاریخی و قاطعی برای توقف تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه اتخاذ کنند و برای اجرای آن از تمام قدرت‌های عربی و اسلامی استفاده کنند».

 

 

 


در بخشی از این پیام آمده است: محاصره بیمارستان‌ها در نوار غزه، بمباران وحشیانه و مستمر آن‌ها با انواع سلاح‌های آمریکایی و جلوگیری از دسترسی به سوخت، آب، غذا، اینترنت، وسایل ارتباطی و حمل و نقل و همه ملزومات برای بیماران، مجروحان و آواره‌ها، جنایت جنگی فجیع علیه بشریت و نسل‌کشی است؛ و مسئولیت اخلاقی و سیاسی آن بر عهده همه کسانی است که قادر به مداخله فوری برای توقف این کشتار وحشتناک و فاجعه انسانی هستند (ولی اقدامی انجام نمی‌دهند).

اجلاس اضطراری سران کشور‌های عربی و اسلامی در ریاض درباره جنگ غزه با سخنرانی ولیعهد عربستان لحظاتی قبل آغاز شد. محمد بن سلمان در این اجلاس گفت: جنگ وحشیانه علیه غزه را محکوم می‌کنیم. عملیات نظامی در غزه باید فورا متوقف شود، کریدور‌های بشردوستانه باز شود و کمک‌های بشردوستانه باید فورا وارد غزه شود.

سران کشور‌های مختلف عربی و اسلامی همچون اردن، مصر، ترکیه و تشکیلات خودگردان فلسطین در این نشست حاضر هستند. ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان نیز در این اجلاس شرکت کرده است.

این نشست در شرایطی برگزار می‌شود که شمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی در غزه به ۱۱ هزار و ۷۸ تن و تعداد زخمی‌ها به ۲۷ هزار و ۴۹۰ نفر رسیده است. از میان این شهدا، چهار هزار و ۵۰۶ نفر کودک، سه هزار و ۲۷ نفر زن و ۶۷۸ نفر سالمند هستند.

4461/ی
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها