آخرین اخبار
۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۱
بازدید:۱۲۴۵
صد آنلاین | آذربایجان شرقی یکی از زیباترین استان‌های ایران است و فارغ از زیبایی‌های شهر تبریز جاذبه‌های بکر طبیعی این استان برای نمونه رود ارس و روستای کلیبر مثال‌زدنی ست.
کد خبر : ۵۲۶۲۳

به گزارش صد آنلاین ، آذربایجان شرقی یکی از زیباترین استان‌های ایران است و فارغ از زیبایی‌های شهر تبریز جاذبه‌های بکر طبیعی این استان برای نمونه رود ارس و روستای کلیبر مثال‌زدنی ست. قلعه بابک یا دژ بابک که مقر سردار بزرگ تاریخ، بابک خرمدین بوده است از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری ایران به شمار رفته و نمونه‌ای از معماری هوشمندانه قرن سوم هجری را به نمایش می‌گذارد.

 

 


جاذبه های گردشگری ایران

برای رسیدن به این قلعه باید از مسیر‌هایی کمی دشوار عبور کرد البته چشم‌انداز زیبای مسیر به‌قدری ست که انگیزه صعود را در شما بیش از پیش بیدار می‌کند و درست به محض رسیدن به بالای این دژ به ابهت قلعه‌ی باصلابت بابک می‌توان پی برد. این قلعه با موقعیت خیره‌کننده‌ای که در میان انبوهی از کوه‌ها و دره‌ها دارد، مثال بارزی از هوشمندی معماری ۱۲۰۰ سال پیش به حساب می‌آید. اگر شانس با شما یار باشد در سفر به این منطقه و نم‌نم باران همراهی‌تان کند خاطره این مسیر زیبا برایتان دوچندان خواهد شد.

 

4461/ب

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها