آخرین اخبار
۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۲
بازدید:۵۰۵
نیرو‌های رضوان حزب الله لبنان یکی از یگان‌های زبده‌ای هستند که سخت در دل صهیونیست‌ها وحشت و رعب می‌اندازند.
کد خبر : ۵۲۲۰۸

منابع عبری به هراس و وحشتی اشاره کرده اند که حزب الله در دل صهیونیست‌ها انداخته است. رای الیوم در این باره نوشته است: نیرو‌های رضوان حزب الله لبنان یکی از یگان‌های زبده‌ای هستند که سخت در دل صهیونیست‌ها وحشت و رعب می‌اندازند.

 

 

 

«یوسی یهوشواع» تحلیلگر امور نظامی رسانه صهیونیستی «یدیعوت آحارونت» که به منابع امنیتی عالی رتبه در تل آویو دسترسی دارد، اعتراف کرده، تا زمانی که یگان رضوان در مرز لبنان وجود دارد، ساکنان شمال (شهرک نشینان صهیونیست) که تخلیه شده‌اند و شمار آن‌ها بیش از دویست هزار نفر است، امیدی به بازگشت به خانه‌های خود ندارند و این در حالی است که اوضاع در جبهه شمالی بهتر شده، اما رضایت بخش نیست.

 

 


رای الیوم در ادامه آورده است: حملات حماس از لبنان به مناطق شمالی فلسطین اشغالی نیز از نگاه محافل اسرائیلی روند بسیار خطرناکی است. از سویی نیرو‌های رضوان به شدت مورد توجه کارشناسان و خبرنگاران اسرائیلی هستند. منابع اسرائیلی از این نیرو‌ها به عنوان نیرو‌های کارآزموده نام می‌برند.

 

 

 

از نگاه محافل اسرائیلی، رزمندگان یگان رضوان بسیار ورزیده هستند و آموزش‌های سختی را پشت سر گذرانده، از سلاح‌های ضدتانک و مواد منفجره استفاده می‌کنند؛ توان پیمودن مسافت طولانی، قدرت انجام ماموریت‌های سخت در مناطق کوهستانی و انجام ماموریت نظامی محرمانه و حساس به شکل برق آسا و در اوج حرفه گری را دارند.

 

 

 

نیرو‌های رضوان در دسته‌های هفت تا ۱۰ نفره تقسیم شده و هر کدام به طور مستقل بدون دستور مداوم یا پشتیبانی لجستیک متکی به فرماندهی مرکزی، کار می‌کنند. شاخصه اصلی آن‌ها در واقع استقلال عملی است که به فرماندهان آن داده شده است و این فرماندهان اجازه اتخاذ تصمیمات تاکتیکی سریع در میدان جنگ را دارند. آن‌ها سرعت، انعطاف پذیری و کوبنده بودن که شاخصه هر نیروی نظامی است را دارا هستند.این نیرو‌ها تا حد زیادی شبیه به نیرو‌های ویژه روسیه (اسپتسناز) هستند.

 

 

این رسانه عرب زبان می‌نویسد: ارتش رژیم اشغالگر برآوردش این است که این نیرو‌ها از تونل‌ها برای آزادی الجلیل استفاده خواهند کرد و در واقع بازوی اجرایی نفوذ به الجلیل هستند.

این رسانه در پایان آورده است: خلاصه اینکه اسرائیلی‌ها، حزب الله را تهدیدی راهبردی و خطرناک می‌دانند. آیا اسرائیل قدرت رویارویی با حزب الله را دارد؟ امنیتی تا زمانی که نیرو‌های یگان رضوان حزب الله هستند، برای اسرائیلی‌ها وجود ندارد.

 

 

21111ص
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها