آخرین اخبار
۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵
بازدید:۴۴۶
یکی از رهبران جنبش حماس فلسطین اعلام کرد، پروژه آمریکایی‌ها برای ترسیم مجدد نقشه منطقه آسیب دیده‌است و رژیم صهیونیستی هرگز موفق نخواهد شد که از چرخه شکست هفتم اکتبر خارج شود.
کد خبر : ۵۲۲۰۳

اسامه حمدان، از رهبران حماس به سایت خبری المیادین گفت، رژیم صهیونیستی هرگز موفق نشده و نخواهد شد که از چرخه شکست هفتم اکتبر که فرصتی تاریخی را در سطح منطقه به جای نشستن در خانه انتظار فراهم آورد، خارج شود.

 


وی افزود، بیش از ۱۰ درصد از قدرت حمله رژیم صهیونیستی نابود و این رژیم در غزه دچار حالت اصطکاک شده و خسارات خود را پنهان می‌کند. ارتش رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند به سمت مناطق پرجمعیت پیشروی کند، اما زیر بار حملات مقاومت عقب نشینی می‌کند.

حمدان اعلام کرد، رژیم صهیونیستی یا باید بی‌قید و شرط عقب‌نشینی کند یا فرمول سیاسی که منجر به عقب‌نشینی او می‌شود، بپذیرد. مقاومت از همان ابتدا روشن بود و شرطش این است یا تبادل کامل اسیران یا برقراری آتش‌بس همزمان با آزادی دوتابعیتی‌ها.

وی افزود، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی فرمول آزادی خارجی‌ها و گروهی از اسیران را مختل کرد و بعد هم آزادی ۱۲ خارجی را برهم زد.

این رهبر حماس تاکید کرد، پروژه آمریکا برای ترسیم مجدد نقشه منطقه آسیب دیده‌است و دولت آمریکا از عملکرد ضعیف رژیم صهیونیستی ناراحت و از عملکرد مقاومت فلسطین شگفت زده شده‌است.

وی در این رابطه گفت: «ما اکنون می‌توانیم خودمان در مورد شکل نقشه منطقه تصمیم بگیریم و اجلاس سران عرب فرصتی تاریخی برای پی ریزی این کار را دارد و هیچ‌کس در منطقه نمی‌تواند به لغو هیچ طرفی فکر کند. کسانی که نقشه‌ها و منافع منطقه را تعیین می‌کنند، مردم آن هستند و این نبرد برای مشارکت همه باز است.»

حمدان گفت، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در نخستین سفرش تلاش کرد یک ائتلاف منطقه‌ای علیه مقاومت تشکیل دهد، اما شکست خورد. او یک ایده کلی درمورد خروج همه گروه‌های مقاومت از معادله اداره نوار غزه مطرح کرد، اما این آرزوی آمریکا محقق نخواهد شد و مقاومت در غزه باقی است.

 وی افزود، بلینکن همچنین در تکمیل قرارداد آزادی افراد دوتابعیتی، به ویژه آنهایی که تابعیت آمریکایی داشتند، موفق نشد.

این رهبر حماس تاکید کرد: «پیرامون مساله فلسطین ما با یک تغییر استراتژیک روبرو هستیم و با قدم گذاشتن در مسیر آزادسازی از این نبرد خارج خواهیم شد.»

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها