آخرین اخبار
۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۶
بازدید:۱۲۹۴
صد آنلاین | دبیرکل اتحادیه عرب با ارسال نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل و رئیس دوره‌ای شورای امنیت درباره اظهارات وزیر اسرائیلی علیه مردم غزه ابراز نگرانی کرد.
کد خبر : ۵۲۰۲۵

به گزارش صد آنلاین ، احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب در واکنشی دیرهنگام از سران کشور‌های عربی خواست اظهارات آمیچای الیاهو، وزیر میراث رژیم صهیونیستی درباره استفاده از بمب هسته‌ای در غزه را دست کم نگیرند.

 

 

 

 


الیاهو پیشتر گفته بود «استفاده از بمب اتمی در نوار غزه یکی از گزینه هاست».

به گزارش روسیا الیوم، ابوالغیط در دو نامه مشابه به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، و ژانگ هن، نماینده دائم جمهوری خلق چین و رئیس دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل متحد، نگرانی عمیق خود را در مورد اظهارات این وزیر اسرائیلی اعلام کرد.

ابوالغیط گفت: این کلام فاشیستی که از زبان یکی از اعضای کابینه اسرائیل خارج شده، دیوانه کننده به نظر می‌رسد و سطح افراط گرایی و تعصب را که در لایه‌های قدرت رژیم رسوخ کرده است را آشکار می‌کند. در سایه دولتی (کابینه ای) که چنین توهمات ایدئولوژیکی و نفرت ریشه‌دار دارد، ارتکاب به چنین اقدامی (استفاده از بمب اتم) تعجب‌آور نیست. همانطور که هر روز شاهد کشتار وحشتناک غیرنظامیان بی‌گناه در نوار غزه هستیم.

وی تاکید کرد: موضوع تنها به اعتراف وزیر اسرائیلی مبنی بر داشتن سلاح هسته‌ای محدود نمی‌شود چراکه این یک راز آشکار است که آشکارا با قوانین بین‌المللی در تضاد است؛ این اظهارات دیدگاه نژادپرستانه و نیت خطرناک برخی از مقامات اسرائیلی را برای استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی علیه فلسطینی‌ها به عنوان یک گزینهر آشکار می‌کند. 

ابوالغیط در انتها از جامعه بین المللی خواست برای توقف سریع تجاوز اسرائیل به نوار غزه و کرانه باختری اقدام کند اسرائیل را در قبال تمام تخلفات و جنایاتی که مرتکب شده وادار به پاسخگویی کند. وی هشدار داد که ادامه این جنگ ناعادلانه حتی یک روز دیگر، بذر نفرت و افراط گرایی را برای سال‌های آینده در منطقه خواهد کاشت.

4461/ی
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها