آخرین اخبار
۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۰
بازدید:۱۸۴
صد آنلاین | آتش سوزی گسترده در جنوب کالیفرنیا زندگی هزاران نفر را در این ایالت در غرب آمریکا تهدید می‌کند.
کد خبر : ۵۰۷۵۰

به گزارش صد آنلاین ،  به نقل از خبرگزاری فرانسه،  مقامات آمریکایی  دیروز سه شنبه در کالیفرنیا به بیش از پنج هزار نفر از ساکنان یک منطقه روستایی در جنوب این ایالت به دلیل آتش‌سوزی عظیمی که روز دوشنبه رخ داد و با بادهای شدید شعله‌ور شد، دستور تخلیه خانه‌های خود را دادند.

 

 

 

 


مسئولین محلی کالیفرنیا توضیح دادند که از حدود پنج هزار و ۷۰۰ نفر خواسته اند مناطق در معرض خطر آتش سوزی واقع در جنوب شرقی لس آنجلس را ترک کنند.

 آتش سوزی که در ظهر روز دوشنبه رخ داد، صبح روز سه شنبه در مساحتی به وسعت بیش از ۹۰۰ هکتار گسترش یافت و آتش‌نشانان تا ساعت ۱۱:۵۳ (به وقت گرینویچ) قادر به مهار آن نبودند، به نحوی که سه ساختمان مسکونی را  به طور کامل تخریب و به شش ساختمان دیگر آسیب وارد کرد.

بیش از ۳۰۰ آتش نشان با پشتیبانی هواپیماهای آب‌پاش از هوا در اطفای حریق شرکت دارند.

سخنگوی آتش نشانی ریورساید، محله‌ای در شرق ابرشهر لس‌آنجلس بزرگ در ایالت کالیفرنیا در آمریکا به خبرگزاری فرانسه گفت وزش باد شدید ماموریت آتش نشانی را پیچیده می‌کند.

وی با بیان اینکه «بزرگترین مشکل در حال حاضر وزش باد شدید است»، افزود: آنچه مأموریت آتش نشانی را پیچیده می‌کند، زمین است، زیرا آتش در بسیاری از دره‌ها و فرورفتگی‌ها فرود آمده و نشسته است.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی کشور سرعت وزش باد در طول روز به ۵۰ کیلومتر در ساعت می رسد.

44461/ی

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها