آخرین اخبار
۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۴
بازدید:۲۸۵
رئیس کل دادگستری استان مرکزی از دستگیری یک وکیل دادگستری با دستور قضایی به اتهام کلاهبرداری خبر داد.
کد خبر : ۵۰۵۶۷

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالمهدی موسوی با تأکید بر این که نهادهای نظارتی و بالادستی باید نظارت بیشتری بر رفتار حرفه‌ای وکلا داشته باشند، بیان داشت: یکی از وکلای دادگستری با ادعای داشتن ارتباط نزدیک با برخی از قضات، به موکلین خود قول اخذ رأی تضمینی داده و بابت این موضوع حق‌الوکاله‌های کلانی را از آنها دریافت می‌کرده است.

وی افزود: وی با ارتباطاتی که با برخی کارکنان داشت، بعضاً پرونده‌های خود را به شعب خاص هدایت و احکام مورد نظر خود را در این شعب اخذ می‌نمود. 

 رئیس کل دادگستری استان مرکزی اظهار داشت: با رصد و نظارت نا محسوس چند ماهه و مستندسازی کامل، نسبت به دستگیری وکیل فوق الاشعار، اقدام شد و با قرار بازداشت موقت به زندان معرفی گردید و پرونده قضایی وی در شعبه بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب در حال رسیدگی می‌باشد.

 حجت الاسلام والمسلمین موسوی گفت: فقط در یک فقره از پرونده‌ها، وکیل مذکور، قرارداد خصوصی اخذ مبلغ حدود 7 میلیارد تومان حق‌الوکاله جهت اخذ رأی تضمینی، با موکل خود تنظیم نموده بود.


وی تاکید کرد: رسالت وکیل دفاع کارشناسانه و عادلانه در مدار قانون است که ادعای اینکه اعلام کند که من رای تضمینی می‌گیرم جای تأمل و ورود نهاد های نظارتی دارد که باید با حساسیت زیاد و به صورت جدی با چنین وکلایی برخورد شود و هیچگونه اغماضی در این برخوردها وجود نخواهد داشت، چرا که این افراد مایه سرایت فساد به بخش‌های مختلف و بدبین نمودن مردم به وکلای پاک دست و حق مدار خواهند شد.

پایان پیام

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها