۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۹
بازدید:۳۲۳
صد آنلاین | در شرایطی که هجمه جهان علیه تل‌آویو به‌دلیل حملات به غیرنظامیان در غزه بالا گرفته نتانیاهو خود را در حال جنگ در 2 جبهه می‌بیند.
کد خبر : ۵۰۴۱۹

به گزارش صد آنلاین ،  روزنامه نیویورک تایمز چاپ آمریکا نوشته، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل، چند روز پس از اینکه مقام‌های امنیتی و نظامی را به شکست در مقابله با حملات جنبش مقاومت اسلامی (حماس) متهم کرد و تمام مسئولیت‌های این شکست را متوجه آنان کرد مجبور شد تا از سخنانش عقب‌نشینی کرده و عذرخواهی کند. او با این حال باز هم از پذیرش مسئولیت خود در این شکست خودداری کرد، اقدامی که به نظر کارشناسان پایگاه رهبری او را در تل‌آویو بیش از پیش متزلزل خواهد کرد.

 

 

 


نتانیاهو در صفحه کاربری خود در شبکه های اجتماعی نوشته بود که نیروهای امنیتی و نظامی درباره احتمال حمله حماس هیچ هشداری به او نداده‌اند و به همین ئلیل مسئولیت شرایط فعلی متوجه آنان است. این سخنان خشم کابینه جنگ را برانگیخت و نتانیاهو را وادار کرد تا پست خود را حذف کند، اما فایده ای نداشت و این اقدام هم نتوانست از آتش خشم نظامیان و مقام های امنیتی بکاهد. نخست‌وزیر اسرائیل در متن عذرخواهی خود نوشت: «من اشتباه کردم، چیزهایی که بعد از کنفرنس مطبوعاتی گفتم نباید گفته می‌شد و از این بابت عذرخواهی می‌کنم؛ من از همه سران نهادهای امنیتی حمایت کامل می‌کنم. من از رئیس ستاد و فرماندهان و سربازان ارتش اسرائیل که در جبهه هستند و برای خانه می‌جنگند پشتیبانی می‌کنم...».

نیویورک تایمز نوشته، در شرایطی که هجمه جامعه جهانی به اسرائیل به‌دلیل حملات بی امان به غیرنظامیان در نوار غزه بالا گرفته است نتانیاهو خود را در حال جنگ در 2 جبهه می‌بیند. او علاوه بر رهبری جنگ فعلی، باید برای حفظ قدرت خود در اسرائیل نیز به سختی مبارزه کند، جایی که انتقادها از او به‌طور بی سابقه‌ای بالا گرفته است و روز به روز بر شمار کسانی که خواستار استعفای او از قدرت هستند افزوده می‌شود.  

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها