۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۸
۷ میلیارد جمعیت کره زمین شاهد ماه‌گرفتگی جزئی امشب
بازدید:۸۵۲
صد آنلاین |مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران از آغاز ماه گرفتگی جزئی در ساعت ۲۱ و ۳۱ دقیقه امشب ۶ آبان‌ماه خبر داد و گفت: حدود ۷ میلیارد نفر از ۸ میلیارد جمعیت کره زمین شاهد این پدیده هستند.
کد خبر : ۵۰۲۱۵

مهندس مسعود عتیقی  گفت: دو هفته پس از خورگرفت شنبه، ۲۲ مهرماه سال جاری که متاسفانه از ایران قابل مشاهده نبود، امشب کره ماه در سایه زمین قرار می‌گیرد.

 

وی ادامه داد: ماه گرفتگی امشب ۶ آبان ماه در ساعت ۲۱ و ۳۱ دقیقه و ۴۸ ثانیه در وضعیت نیم‌سایه آغاز می‌شود که در نجوم قدیم به آن «خسوف غیرمرئی» می‌گفتند و در این شرایط از دید ناظران زمینی، تغییر نور ماه چندان محسوس نخواهد بود.

 

عتیقی با بیان اینکه در زمان اوج این گرفت، فقط ۶ درصد از سطح ماه تحت پوشش سایه زمین قرار می‌گیرد، یادآور شد: گرفت جزئی امشب در ساعت ۲۳ و ۴۴ دقیقه و ۵ ثانیه به اوج می‌رسد. این گرفت جزئی ۲۲ دقیقه و ۴۰ ثانیه بامداد فردا یکشنبه ۷ آبان‌ماه به پایان می‌رسد.

 

وی اضافه کرد: ساعت ۱ و ۵۶ دقیقه و ۲۵ ثانیه، گرفت نیمسایه نیز پایان می‌پذیرد.

 

مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران با بیان اینکه کل این گرفت ۴ ساعت و ۲۵ دقیقه به درازا می‌کشد و گرفت جزئی امشب یک ساعت و ۱۷ دقیقه طول می‌کشد، خاطر نشان کرد: نزدیک به ۷ میلیارد نفر از جمعیت ۸ میلیاردی ساکن کره زمین، گرفت امشب را مشاهده خواهند کرد. 

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها