به گزارش صد آنلاین ، اصغر زارع، رئیس پلیس راهور استان اصفهان در گفتوگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: براساس آمارهای به دست آمده در ۶ ماهه اول سال جاری تعداد ۲۳ نفر عابرپیاده براثر سوانح رانندگی در شهر اصفهان جان خود را از دست دادند که البته این رقم ۳ نفر کمتر از مدت مشابه سال قبل بود.
وی با بیان اینکه ۹۷ درصد عابران در خیابان اصلی و ۳ درصد در بزرگراه جان باختند، افزود: بزرگراهها و منطقه ۵ هر کدام با ۴ نفر و مناطق ۶ و ۱۵ نیز هر کدام با ۳ نفر بیشترین مناطق دارای عابران پیاده جان باخته بودند.
زارع بیان کرد: بیشترین روز از نظر وقوع تصادفات برای عابران پیاده در شهر اصفهان روز شنبه و بیشترین ساعات وقوع تصادفات عابران پیاده نیز ۸ تا ۱۰ صبح بوده است.
رئیس پلیس راهور استان اصفهان با بیان اینکه بیشترین علت تامه تصادفات عابران پیاده عدم توجه به جلو از سوی رانندگان بوده در خصوص سهم تقصیر در جان باختن عابران پیاده گفت: در بررسی دقیق کارشناسان پلیس راهنمایی و رانندگی مشخص شد تنها در ۳ درصد از حوادث، عابران پیاده جانباخته مقصر بوده و در ۹۷ درصد از این حوادث، عابران پیاده مقصر شناخته نشدند.
وی بیشترین سن عابران جان باخته در سوانح رانندگی شهر اصفهان را افراد ۶۵ سال به بالا عنوان کرد و ادامه داد: این موضوع نشان میدهد که افراد سالمند و کهنسال نیازمند مراقبت بیشتری هستند و رانندگان هم باید ضمن رعایت سرعت مجاز و مطمئنه در راههای درون شهری در مواجه با افراد سالمند دقت و مراقبت داشته و با احتیاط بیشتری اقدام به رانندگی کنند تا دیگر شاهد این دست از حوادث در شهر و استان خود نباشیم.
زارع با بیان اینکه عابران پیاده آسیبپذیرترین کاربران ترافیک به شمار میآیند، اضافه کرد: به علت محدود شدن دید رانندگان در شب بیشترین میزان تصادفات خودروها با عابران پیاده در هنگام شب رخ می دهد.
رئیس پلیس راهور استان اصفهان دیده شدن عابران پیاده توسط رانندگان را در کاهش تصادفات این افراد بسیار مهم عنوان کرد و افزود: استفاده عابران پیاده از پلهای عابر پیاده، عبور عابران از خط کشیهای سفید عابر پیاده، استفاده از رنگهای بازتابنده نور، نوارهای شب رنگ و پوشیدن لباسهای رنگ روشن در شب میتواند خطرات تصادف برای عابران پیاده را کاهش دهد.
وی خاطرنشان کرد: شهروندان باید در صورت پوشیدن لباس تیره وسیلهای مانند روزنامه یا گوشی تلفن همراه را در دست بگیرند تا قابل دیده شدن برای رانندگان باشند چرا که اگر رانندگان عابران پیاده را ببینند فرصت کافی برای کاهش تدریجی سرعت، ترمز گیری و توقف کامل را خواهند داشت.