آخرین اخبار
۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۴
بازدید:۵۳۱
صد آنلاین | ادغام پرونده جنگ اوکراین با نسل‌کشی صهیونیست‌ها در غزه، تنها گزینه‌ای بوده که به ذهن آشفته بایدن و بلینکن رسیده و در طراحی لایحه جدید ارسالی کاخ سفید به کنگره نمود پیدا کرده است.
کد خبر : ۴۸۴۸۳

به گزارش صد آنلاین ،  «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا پس از بازگشت از اراضی اشغالی، بلافاصله لایحه‌ای فوری با موضوع افزایش حمایت مالی از رژیم اشغال‌گر قدس و دولت «ولودیمیر زلنسکی» در اوکراین را به کنگره این کشور ارائه کرد.

 

 

 


نکته قابل تامل اینکه طبق اطلاعات موجود، کمک مالی به اوکراین و رژیم اشغالگر قدس در یک لایحه گنجانده شده و به همین دلیل، نمایندگان کنگره باید هر دوی آنها را رد یا تایید کنند!

به عبارت دقیق‌تر؛ در صورتی که نمایندگان مجلس نمایندگان یا سنا از تصویب این لایجه اجتناب کنند، متهم به اسرائیل‌ستیزی خواهند شد و همین مسئله، لابی آیپک را بر آن خواهد داشت تا اقدامات انتقامی از سناتورها و نمایندگان کنگره را طی یک‌سال منتهی به انتخابات سال 2024 در دستور کار قرار دهد.

از آن‌سو اما؛ اگر نمایندگان کنگره چنین لایحه‌ای را تصویب کنند، عملا مخالفت قبلی آنها با حمایت مالی  نامحدود کاخ سفید از جنگ اوکراین و دولت زلنسکی نقض خواهد شد.

چنانچه مشاهده می‌شود، بایدن رسما از موقعیت متزلزل نتانیاهو و شکست صهیونیست‌ها در عملیات طوفان الاقصی به عنوان سپر سیاسی خود در برابر کنگره استفاده کرده تا بلکه به واسطه شرایط حاکم بر اراضی اشغالی، اجازه انتقال پول بیشتر به اوکراینی‌ها را از کنگره بگیرد!

در سابقه سیاسی مقامات آمریکایی، بارها پیش آمده است که سیاست‌مداران برای تصویب یک طرح یا لایحه، آن را با موردی دیگر ادغام کرده و مانع از تمرکز بر روی آن به عنوان موضوعی خاص و جداگانه شده‌اند. این قاعده در خصوص ارسال کمک‌های جدید به اوکراین نیز صادق است.

طی هفته‌های اخیر، اختلاف بر سر شیوه اداره جنگ اوکراین از سوی دولت بایدن به نقطه اوج خود رسیده و حتی این مسئله منجر به تصویب بودجه موقت دولت برای جلوگیری از تعطیلی دولت فدرال مشروط به عدم گنجاندن کمک‌های مالی جدید به کی‌یف شد.

شکست ضد حمله اوکراین علیه روسیه و از بین رفتن چشم‌انداز پیروزی ارتش این کشور در جنگ، سیاست‌مداران، نظامیان و استراتژیست‌های آمریکایی و اروپایی را بر سر چگونگی ادامه حمایت از دولت زلنسکی در تقابل با مسکو سردرگم ساخته است.

در چنین شرایطی، ادغام پرونده جنگ اوکراین با نسل‌کشی صهیونیست‌ها در غزه، تنها گزینه‌ای بوده که به ذهن آشفته بایدن و بلینکن رسیده و در طراحی لایحه جدید ارسالی کاخ سفید به کنگره نمود پیدا کرده است.

با این وجود؛ چنانچه مولفه‌های میدانی نشان می‌دهد، شکی وجود ندارد که تل‌آویو و کی‌یف هر دو تبدیل به پاشنه آشیل و مصادیق شکست آمریکا در نظام بین‌الملل خواهند شد.


نورنیوز

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها