آخرین اخبار
۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۹
بازدید:۳۵۵
صد آنلاین | کارشناس مسائل بین‌الملل درباره طرح کوچ اجباری مردم غزه به مصر نکاتی را بیان کرد.
کد خبر : ۴۸۴۵۳

 

به گزارش صد آنلاین ، حسین آجرلو کارشناس مسائل بین الملل درباره طرح آمریکا و اشغالگران اسرائیلی برای کوچ اجباری مردم غزه به مصر بیان کرد: یکی از اقداماتی که رژیم صهیونیستی در طول تاریخ انجام داده این بود که همواره توسعه طلبی خود را دنبال کرده است.

 

 

 


  آجرلو افزود: یکی از راه‌های رژیم صهیونیستی در این مسیر این بوده که قبل از روز نکبت، مناطق فلسطینی نشین را با عملیات‌های تروریستی مورد حمله قرار دهد تا باعث ترس مردم شود تا  این مناطق را ترک کنند و به این ترتیب یهودیان را سکونت می‌داد.

کارشناس مسائل بین الملل ادامه داد: به نظر می‌رسد در چهارچوب این روش و بعد از شکست بزرگی که رژیم صهیونیست‌ها در عملیات طوفان الاقصی متحمل شده مجدد به این روش روی آورد و در تلاش است تا با کشتار بی رحمانه، نسل کشی و ارعاب مناطق را به اسم مناطق امنیتی تخلیه کند و بعد از آن اشغال این مناطق صورت بگیرد.

وی ادامه داد: البته این طرح با چالش‌های جدی مواجه است و قاعدتا موضوعی که به دنبال آن هستند همان طرح قدیمی خاورمیانه بزرگ است که بر طبق آن تمامی فلسطین و پیرامون آن را تخلیه کنند.

کارشناس مسائل بین الملل گفت: معتقدم که همین تاخیر در عملیات نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی بعد از شکست سنگینی که در عملیات متحمل شد نه تنها  عملیات را پیش بینی نکرده بود بلکه در اجرای آن هم با چالش‌های جدی مواجه است، اما الان به دبنال تخلیه این مناطق است.

آجرلو افزود: این رژیم از مدت‌ها قبل به دنبال این فرصت بود، اما همین الان در درون این رژیم هم تردید‌های زیادی وجود دارد که بتواند این اقدام را انجام دهد، زیرا مقاومت مردم فلسطین دیگر در وضعیت چند دهه قبل نیست. حتی درباره چند و، چون عملیات زمینی هم بحث است و  آمریکا هم این هشدار را داده که ممکن است این امر به نابودی این رژیم بینجامد.

کارشناس مسائل بین الملل خاطرنشان کرد: صهیونیست‌ها همواره سیاست‌های توسعه طلبانه خود را به شکل‌های مختلف دنبال می‌کنند، اما مسئله تغییر اوضاع است که به نظر می‌رسد معادله توازن قوا و بازدارندگی به سمتی پیش می‌رود که دیگر طرف فلسطینی مغلوب نخواهد بود و حتی ابتکار عمل عموما در دستان محور مقاومت بوده است.  

 
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها