۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۶
بازدید:۴۰۹
صد آنلاین | رئیس جمهور اوکراین از همتای آمریکا خود بابت ارسال موشک‌های برد بلند تشکر کرد.
کد خبر : ۴۷۲۵۳

به گزارش صد آنلاین ، همزمان با رسانه‌ای شدن تجهیز اوکراین به موشک‌های دوربرد ساخت آمریکا برای مقابله با روسیه، رئیس جمهور اوکراین غروب سه شنبه به وقت تهران از رئیس جمهور آمریکا تشکر کرد.

 

 

 

 


به گزارش منابع خبری، «ولودیمیر زلنسکی» رئییس جمهور اوکراین تایید کرد که ایالات متحده موشک‌های «آتاکمز» را در اختیار اوکراین قرار داده است.

زلنسکی گفت:«تشکر ویژه از ایالات متحده. توافقات ما با بایدن در حال انجام است و موشک‌های آتکامز توانمندی خود را نشان می‌دهند.»

رسانه‌های آمریکایی عصر سه شنبه به وقت تهران گزارش کردند که ایالات متحده مخفیانه موشک‌های دوبرد در اختیار اوکراین قرار داده است.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «سی‌ان‌ان» دو مقام آمریکایی گفتند که ایالات متحده مخفیانه موشک‌های دوربرد «آتاکمز» در اختیار اوکراین قرار داده است.

بر اساس این گزارش، مشخص نیست این موشک‌ها ‌ چه زمانی به اوکراین ارسال شده است. یک مقام آمریکایی اظهار داشت که این موشک‌ها بی سرو صدا  در اختیار اوکراین قرار گرفته زیرا آنها می‌خواستند روسیه را غافلگیر کنند.

این مقام مطلع افزود که روس‌ها از برد موشک‌ها آگاه هستند. مقامات آمریکایی گفتند که اوکراین از این موشک‌ها که حداکثر برد آن ۱۸۶ مایل است برای حمله به مواضع روسیه در شرق اوکراین استفاده کرده است.

دولت زلنسکی با طرح این ادعا که حمله روس‌ها علیه کشورش به‌مثابه اقدام علیه کل اروپاست، تاکنون صدها میلیارد دلار کمک نظامی از کشورهای غربی جلب کرده است. کمک‌های آمریکا به اوکراین به‌ تنهایی از رقم صد میلیارد دلار فراتر رفته و برخی از پیشرفته‌ترین تجهیزات ناتو راهی میادین نبرد با روسیه شده‌اند؛ تانک‌های لئوپارد و سامانه‌های ضدهوایی پاتریوت از این جمله‌اند.

با وجود ارسال تجهیزات گسترده از سوی کشورهای غربی برای اوکراین، بسیاری از کارشناسان احتمال پیروزی این کشور در نبرد با روس‌ها را ناچیز ارزیابی می‌کنند.

 

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها