۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۴
بازدید:۴۶۳
صد آنلاین | در بسته خبری پلیس کرمان از تازه‌ترین اخبار حوزه امنیت استان مطلع می‌شویم که موضوعات متنوعی را پوشش می‌دهد، دستگیری عامل وقوع قتل در جازموریان و پایان دور دور خودرو 50 میلیاردی از آن جمله هستند.
کد خبر : ۴۷۱۷۱

به گزارش صد آنلاین ، پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، تازه‌ترین اخبار از تلاش‌های دست‌اندرکاران این حوزه را در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی منتشر کرد.

 

 

 

 


۱۹۸ کیلو تریاک در"کهنوج"

علیرضا امیری اظهار داشت: در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی، پاک‌سازی نقاط جرم‌خیز اطراف مدارس و محیط‌های آموزشی و بوستان‌های شهرستان کهنوج و به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از جرایم و بویژه سرقت‌ها، طرح آرامش در شهر با موضوع برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر و دستگیری خرده‌فروشان با هماهنگی مرجع قضائی و با محوریت پلیس مبارزه با مواد مخدر اجرا شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کهنوج با اشاره به اینکه در نتیجه اجرای این طرح ۱۹۸کیلو تریاک کشف شد و ۳۳ نفر خرده‌فروش مواد مخدر به همراه ۴ قاچاقچی مواد مخدر نیز دستگیر شدند،تاکید کرد: برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر و جمع‌آوری معتادان متجاهر و دستگیری خرده‌فروشان مواد مخدر به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار دارد.

دستگیری سارق موتورسیکلت با ۱۴ فقره سرقت

یوسف سلیمانی در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت موتورسیکلت در سطح شهرستان، ماموران کلانتری ۱۴ با تلاش بی‌وقفه و تحقیقات پلیسی موفق به شناسایی یک سارق حرفه ای شدند که با هماهنگی قضائی در یک عملیات غافلگیرانه متهم را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی بم تصریح کرد: متهم در بازجویی‌ها به‌عمل آمده با مشاهده ادله و مستندات به ۱۴ فقره سرقت موتورسیکلت اعتراف که در این خصوص ۳ موتور سرقتی و تعدادی وسایل اوراق شده موتور کشف و سارق پس از تشکیل پرونده، جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

وی ابراز داشت: همشهریان محترم خودرو و موتورسیکلت خود را در مکان امن و مطمئن پارک نموده و در جهت پیشگیری از سرقت، وسائط نقلیه خود را به تجهیزات ایمنی لازم از قبیل قفل مرکزی، دزدگیر، قفل پدال و قفل فرمان مجهز کنند.

کشف ۳ میلیارد ریال لوازم خانگی و بلوریجات قاچاق

امین یادگارنژاد بیان داشت: ماموران این پلیس مستقر در ایستگاه بازرسی مرصاد هنگام کنترل خودروهای عبوری محور بم-کرمان از یک دستگاه خودروی سواری ۱۲ دستگاه تلویزیون و ۲۷ دست لوازم خانگی و بلوریجات قاچاق را کشف و آن‌ها را به انبار سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان منتقل کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان با بیان اینکه کارشناسان ارزش این اقلام را بیش از ۳ میلیارد ریال اعلام کرده‌اند، اضافه کرد: در این رابطه یک متهم دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

عامل وقوع قتل در حوزه جازموریان  تسلیم قانون شد  

داریوش دهقان در تشریح این خبر گفت:در پی اعلام وقوع نزاع منجر به تیراندازی و مجروح شدن چند نفر در یکی از روستاهای حوزه جازموریان ماموران پلیس آگاهی رودبار جنوب وارد عمل و با بررسی‌های اولیه متوجه شدند طی نزاع به وقوع پیوسته بین تعدادی از جوانان دو طایفه، چند نفر مجروح و یکی از طرفین این نزاع نیز در اثر اصابت گلوله جان خود را از دست داده است.

سرپرست فرماندهی انتظامی رودبارجنوب افزود: در این راستا ماموران با بررسی صحنه جرم و اقدامات بعدی به هویت و مخفیگاه عامل این قتل پی برده و زمانی که در صدد دستگیری این فرد بودند طی رایزنی با ریش‌سفیدان و بزرگان طایفه قاتل فراری خود را تسلیم پلیس کرد و  سلاح مورد استفاده در قتل نیز کشف شد.

وی بیان کرد: این متهم در بازجویی‌های صورت گرفته به انجام قتل طی یک نزاع و درگیری اعتراف کرد و با تشکیل پرونده روانه دادسرا شد.

 خودروی بنز ۵۰ میلیاردی قاچاق بود

امین یادگار نژاد اظهار داشت: مأمورین امنیت اقتصادی بر اساس اقدامات اطلاعاتی از تردد یک دستگاه بنز  فاقد مدارک مثبته قانونی در سطح شهر کرمان مطلع و این خودرو را در یکی از نقاط شهر متوقف کردند.
وی افزود: در بررسی مدارک ارائه شده از سوی راننده این خودرو مشخص شد این اسناد مربوط با خودرو توقیفی مطابقت نداشته از اینرو خودروی بنز توقیف و راننده آن جهت تعیین تکلیف به مرجع قضائی معرفی شد.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان تصریح کرد: در ادامه خودروی توقیفی که از  سوی کارشناسان قریب به ۵۰ میلیارد ریال تعیین قیمت شد به سازمان جمع‌آوری اموال تملیکی منتقل و به دور دور کردن‌های این خودرو در خیابان‌های شهر پایان داده شد.

زانتیا سرقتی از تهران در بم کشف شد

یوسف سلیمانی اظهار داشت: ماموران کلانتری ۱۳ این شهرستان هنگام گشت‌زنی در سطح حوزه  به یک دستگاه زانتیا پارک شده مشکوک و با بررسی و استعلام از مرکز مشخص شد خودرو ۴ سال پیش در تهران سرقت شده است.
فرمانده انتظامی شهرستان بم با اشاره به شناسایی مالک خودرو، خاطرنشان کرد: هر چند که پلیس همچون این عملیات برای کشف انواع سرقت‌ها با تمام توان و با بهره‌گیری از تجهیزات هوشمند تلاش می‌کند اما نصب ردیاب و سایر تجهیزات ایمنی برای پیشگیری از سرقت خودرو نیز مورد تاکید است.

 

 

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها