آخرین اخبار
۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۰
بازدید:۷۶۳
صد انلاین | نیروی هوایی اوکراین در تقابل با پدافند روسیه 3 فروند جنگنده خود را در یک روز از دست داد.
کد خبر : ۴۶۹۶۲

به گزارش صد آنلاین ، پدافند روسیه در نبرد با جنگنده‌های نیروی هوایی اوکراین موفق به سه شکار سه فروند از آن‌ها در یک رزو شد.  

 

 

 


به گزارش منابع خبری، پدافند هوایی روسیه روز دوشنبه ۲  فروند «میگ-۲۹» و یک فروند «سوخو-۲۵» اوکراین را بر فراز این کشور سرنگون کرد.

شکار 2 فروند «میگ-29» و یک «سوخو-25» اوکراین توسط پدافند روسیه

بر اساس این گزارش، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که سامانه‌های پدافند هوایی این کشور در یک روز ۲ جنگنده میگ-۲۹ و یک فروند هواپیمای سوخو-۲۵ نیروی هوایی اوکراین را با موفقیت رهگیری و سرنگون کردند.این شکارها در مناطق «آرخانگلسک»، «دمیتروفکا» و «زوونتسکی» انجام شد.

در روزهای اخیر نیروی هوایی روسیه چند پیروزی برابر جنگنده اوکراینی چه در حال پرواز و چه در زمین به دست آورده‌اند. هفته پیش یک پهپاد کامیکازه روسی به نام «لانست» با موفقیت یک هواپیمای سوخو-۲۵ اوکراین را در فرودگاه هدف قرار داد. روسیه دفاع هوایی خود را نیز در مناطق «خرسون» و «دنیپروپتروفسک» نیز تقویت کرده است.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرده که پدافند هوایی این کشور با سامانه‌های «پنتسیر»، «اس-۴۰۰» و «اس-۳۰۰» تقویت شده اند و هر سه پدافند یاد شده قادر به سرنگون کردن جنگنده میگ-۲۹ هستند.

وبگاه شبکه خبری «الجزیره» نیز اخیرا نوشت که  روسیه از انبار گسترده موشک دوربرد خود استفاده کرده و چندین فرودگاه را در پشت خط مقدم هدف قرار داده تا هواپیماهای نیروی هوایی اوکراین مستقر در آنجا را نابود کند.نیروی هوایی روسیه از برتری خود در دفاع ضد هوایی استفاده کرده و در توقف حملات هوایی اوکراین کارآمدتر شده است. به ازای هر ۱۵ جنگنده  اوکراینی، ۱۰۰ هواپیمای روسی وجود دارد.

در حال حاضر، شمار کمی از خلبانان اوکراینی به زبان انگلیسی تسلط دارند تا برنامه آموزشی فشرده مورد نیاز برای بهره برداری مؤثر از اف-۱۶ را با موفقیت پشت سر بگذارند.

 

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها