۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۳
بازدید:۵۷۳
یک رسانه آمریکایی درحالی از تعویق موعد آغاز عملیات زمینی ارتش رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه خبر داده است که برخی منابع عبری از اختلاف نظر میان طبقه سیاسی و نظامی این رژیم درباره هدف چنین عملیاتی و سردرگمی آنها پرده برداشته‌اند.
کد خبر : ۴۶۶۷۹

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در این باره اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی اجرای تصمیم خود مبنی بر آغاز عملیات زمینی علیه نوار غزه را به تعویق انداخته است.

 

 


نیویورک تایمز نوشت: ابتدا مقرر شده بود که عملیات زمینی یکشنبه (امروز) آغاز شود اما دست‌کم به مدت چند روز به تعویق افتاده است.

این رسانه درباره دلایل این تصمیم اعلام کرد: این تصمیم به دلیل شرایط جوی نامناسب اتخاذ شده است؛ چراکه در شرایط جوی فعلی در صورت آغاز عملیات زمینی خلبانان کار دشواری را برای پشتیبانی عملیات زمینی خواهند داشت.

نیویورک تایمز درحالی مدعی تعویق این عملیات به دلیل شرایط نامساعد جوی شده است که یک رسانه‌ عبری زبان از سردرگمی صهیونیست‌ها درباره اهداف این عملیات و شکاف و اختلاف نظر میان طبقه سیاسی و نظامی رژیم اشغالگر در این باره پرده برداشته است.

«آویتان کوهن» کارشناس مسائل سیاسی روزنامه «یسرائیل هیوم» در گزارشی در این باره فاش کرد: کابینه امنیتی اسرائیل با عملیات زمینی درصدد تضعیف توانایی‌ها و اقتدار نظامی حماس است، در حالی که سخنگوی ارتش اعلام کرده است که نهاد نظامی هدف متفاوتی را دنبال می‌کند و درصدد شکست حماس و ترور همه مقاماتی است که در نبرد «طوفان الاقصی» دخیل بوده‌اند.

وی افزود: «این شکاف‌ها میان ارتش و سطح سیاسی طی هفته گذشته بارها مطرح شد و هدف شکست حماس که توسط سخنگوی ارتش اعلام شده است، به‌هیچ ‌وجه هدف مورد توافق کابینه نیست.

 

 

 

کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی اخیرا با ادامه عملیات «طوفان الاقصی» انجام عملیات زمینی در نوار غزه را تصویب کرد.

در حالی عملیات «طوفان الاقصی» وارد نهمین روز خود شده که اشغالگران بمباران تمام مناطق نوار غزه را تشدید کرده و پس از درخواست تخلیه مناطق در شمال نوار غزه، درخواست تخلیه بیمارستان‌ها را داده‌اند؛ اقدامی که نشان دهنده فاجعه انسانی و بهداشتی در غزه بوده و بخش بهداشت فلسطین نمی‌تواند آن را تحمل کند.

حملات رژیم صهیونیستی به مناطق پرجمعیت نوار غزه درحالی همچنان ادامه دارد که تعداد قربانیان به ۲۳۲۹ شهید و ۹۰۲۴ مجروح رسیده است.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها