۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۱
بازدید:۲۱۹۳
صد آنلاین | برای بسیاری از ما بارها پیش آمده که ازیکنواختی‌های زندگی خسته شده باشیم. در این مواردسفر وتجربه هیجان نخستین گزینه برای گذر از این خستگی‌هاست. حال در این میان چه مقصدی نزدیک‌تر و کم هزینه‌تر از البرز و تماشای دره‌ها و تنگه‌هایش!؟ که هم خستگی را از تن به در کند و هم هیجان را برایمان به ارمغان آورد.
کد خبر : ۴۶۵۳۳

به گزارش صد آنلاین ،  در استان البرز دره‌ها و تنگه‌های بسیاری وجود دارد. جاذبه‌های طبیعی بی‌نظیری که مقاصدی مناسبی برای گردشگری محسوب شده و در طول سال گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کنند.

 

 

 


دره جاده چالوس

دره جاده چالوس، یکی از زیباترین دره‌های ایران و شاید جهان به شمار می‌آید و چشم‌اندازهای بی‌مانند دارد. رودخانه‌های پرآبی که در این دره جریان دارند، زیبایی چشمگیری به آن می‌بخشند و اغلب زلال و شفاف است. در این دره رستوران و هتل‌های پرشماری وجود دارد که می‌توان شب را در آنجا سپری کرد. دره چالوس به دلیل زیبایی‌های فراوانی که دارد در همه ایام سال حتی در زمستان که برودت هوا و برف و سرما وجود دارد هم پذیرای گردشگران است.

تفرج در میان دره‌های بکر و زیبا

دره وارنگه

در گروه دره‌های بــزرگ و مرتفع جای می‌گیرد و دارای جهت غرب به شرق است. این دره سرسبز با گیاهان کوهستانی متنوع و فراوان مانند گون، بنفشه، چمنزار، شبدر و... و جانوران گوناگون مانند گراز، خرس خاکستری و قهوه‌ای، کل، بز، قوچ و میش بسیار چشم‌نواز است. بهترین فصل برای رفتن به دره وارنگه رود، فصل بهار است که مملو از گل‌های رنگارنگ است. تنفس هوای دل‌انگیز دره وارنگه رود همیشه تجربه‌ای به یادماندنی خواهد بود.

تفرج در میان دره‌های بکر و زیبا

دره اندرسم

به تنگه اندرســم معروف اســت و یکی از خطرناک‌تریــن دره‌های فنی ایران بــا حجم آبی بالا، که نخســتین بار ۲ فرد نظامی به نام‌های وزیری‌نژاد و مرتضوی، اینجا را شناســایی کردند. دره اندرســم در واقع از ۳ دره بزرگ تشکیل شده است. وجه تسمیه اسم اندرسم به زیستگاه دیرینه خرس قهوه‌ای مازندران در جنگل‌های سیاه‌بیشه بازمی‌گردد.

تفرج در میان دره‌های بکر و زیبا

دره هفت چشمه

نامش را وامدار چشمه‌ها و آبشارهایی است که از دل کوه به ســوی دره جاری است. دره هفت‌چشمه پوشش گیاهی بسیار متنوعی دارد؛ اما غالب درختان این منطقه را درخت بید تشــکیل می‌دهد و بوته‌ها و درختچه‌های بسیاری ازجمله زرشک، ازگیل، زالزالک و... از دیگر انواع گیاهان محوطه آبشــار هفت‌چشمه کرج است.

تفرج در میان دره‌های بکر و زیبا

 

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها