آخرین اخبار
۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۰۶:۲۹
بازدید:۵۱۹
مدعیان قهرمانی آسیا در شب پیروزی تیم ملی مقابل حریفانشان به پیروزی رسیدند.
کد خبر : ۴۶۵۰۹

 ساعاتی قبل از بازی تیم ملی در مرحله نیمه‌نهایی تورنمنت چهارجانبه اردن، دو تیم قدرتمند شرق آسیا در بازی‌های دوستانه حریفان‌شان را با بردهای پرگل شکست دادند تا برای مدعیان قهرمانی جام ملت‌ها خط و نشان بکشند.

 


ژاپن که در فیفادی قبلی آلمان و ترکیه را با 4 گل شکست داده و عامل اخراج سرمربیان دو تیم شده بود، به کانادا هم رحم نکرد و حریفش را 4 بر یک شکست داد. کره جنوبی هم که بعد از شروع ضعیف با یورگن کلینزمن روی دور افتاده، تونس را با 4 گل درهم کوبید.

4 گل، رویه تکراری ژاپن

ژاپن شروع خیلی خوبی داشت و در نیمه اول سه بار دروازه کانادا را باز کرد. ژاپن کاملاً بر بازی سوار بود و کانادا را تحت تأثیر قرار داده بود. آئو تاناکا، مهاجم دوسلدورف در دقیقه دوم دروازه کانادا را باز کرد. آلفونسو دیویس، مدافع بایرن مونیخ در دقیقه 40 به اشتباه دروازه خودی را گشود و کیتو ناکامورا، مهاجم رنس در دقیقه 42 زننده گل سوم ژاپن بود. کانادا در اولین بازی با هدایت مائورو بی‌یلو تیمی آشفته بود و برتری ژاپن در نیمه اول هم این موضوع را تأیید کرد. جان هردمن، سرمربی انگلیسی که کانادا را به جام جهانی 2022 رساند به تازگی به تورنتو اف.سی. پیوسته تا دستیارش بی‌یلو جانشین او شود. نیمه دوم کم‌حادثه‌تر بود و گل دقیقه 89 جونیور هویلت برای کانادا کمی تسکین‌بخش شد، ولی تاناکا لحظاتی بعد جواب این گل را با زدن گل چهارم ژاپن داد. هاجیمه موریاسو در حالی به این برد پرگل رسید که از تاکه‌فوسا کوبو، هافبک رئال سوسیه‌داد و پدیده لالیگا و آیاسه اوئدا، مهاجم فاینورد استفاده نکرد. ژاپن لژیونرهای آماده زیادی دارد و این دست موریاسو برای انتخاب ترکیب‌های مختلف را باز گذاشته است.

شاید فوتبال ژاپن تا به حال چنین تیم پرستاره‌ای در اختیار نداشته و با این پتانسیل بازیکن و آمادگی فعلی قطعاً مدعی اول قهرمانی در جام ملت‌های آسیا به شمار می‌رود. پنج برد متوالی این تیم مقابل ال‌سالوادور، پرو، آلمان، ترکیه و کانادا هم این موضوع را تأیید می‌کند. البته طبق جدول مسابقات جام ملت‌های آسیا در صورتی که ایران و ژاپن سرگروه شوند، در دو مسیر متفاوت برای رسیدن به فینال قرار می‌گیرند و این اتفاق خوبی برای قلعه‌نویی است که قبل از فینال با این تیم روبه‌رو نشود.

 

 


کلینزمن روی دور برد

کره جنوبی هم با برد پرگل مقابل تونس نشان داد که از بحران خارج شده. کره بعد از انتخاب یورگن کلینزمن نتوانسته بود در پنج بازی متوالی به برد برسد و مربی آلمانی با انتقادات زیادی روبه‌رو شده بود، ولی او بعد از برد ماه گذشته مقابل عربستان توانست تونس را هم ببرد. کلینزمن در این بازی از ستاره‌اش سون هیونگ مین که مصدومیت جزئی داشته استفاده نکرد و مهاجم و کاپیتان تاتنهام بازی را از روی نیمکت تماشا کرد. بهترین بازیکن کره لی کانگ این، هافبک پاری‌سن‌ژرمن بود که دو گل از چهار گل تیمش را زد. لی کانگ این به تازگی همراه تیم امید کشورش به بازی‌های آسیایی هانگژو رفته بود و کمک کرد که کره جنوبی برای سومین دوره متوالی به مدال طلای فوتبال مردان برسد.

اشتباه مدافع تونس به کره کمک کرد به گل سوم برسد و هوانگ، مهاجم نوریچ که به عنوان بازیکن تعویضی به زمین رفته بود در وقت تلف‌شده روی یک ضدحمله گل چهارم را زد.

کره جنوبی هم مثل ایران حدود نیم قرن در انتظار قهرمانی جام ملت‌های آسیا بوده و با انگیزه بالایی به قطر خواهد رفت. سون در نشست خبری پیش از بازی گفت که بردهای متوالی کمک می‌کند آنها روحیه خوبی برای جام ملت‌ها پیدا کنند: «مهم‌ترین رویداد برای ما جام ملت‌های آسیا در ماه ژانویه است. در این بازی‌های دوستانه باید به بردهای متوالی‌ برسیم. این فرصتی برای ما است که فضای مثبتی بسازیم تا بتوانیم با روحیه بالایی به جام ملت‌ها برویم. هیچکس نمی‌تواند در ساخته شدن این جو مثبت به ما کمک کند. باید آن را به لطف نتایج خوب به دست آوریم.» بازی بعدی کره جنوبی سه‌شنبه مقابل ویتنام است و ماه آینده در مقدماتی جام جهانی با چین روبه‌رو می‌شود. این تیم طبق جدول مسابقات ممکن است حریف تیم ملی در یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا باشد.

 

 
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها