آخرین اخبار
۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۵
بازدید:۵۷۱
صد آنلاین | نماینده دائم روسیه در سازمان ملل هشدار داد آمریکا با اقدامات خود، غرب آسیا را در آستانه یک جنگ تمام عیار قرار داده است.
کد خبر : ۴۶۲۸۷

 

به گزارش صد آنلاین ، واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد به خبرنگاران گفت: غرب آسیا در حال حاضر در آستانه یک جنگ تمام عیار و یک فاجعه انسانی بی سابقه است. 

 

 

 


در جریان نشست غیرعلنی شورای امنیت سازمان ملل متحد، نبنزیا انفعال شورای امنیت سازمان ملل در مورد رسیدگی به بحران در خاورمیانه را محکوم کرد.

 وی با تاکید مجدد بر اینکه روسیه «بی‌تردید» سطح خشونت‌های وحشتناکی را که بین رژیم صهیونیستی و غزه رخ می‌دهد، محکوم می‌کند، افزود: کشتن غیرنظامیان از هر دو طرف «غیرقابل قبول» است. نبنزیا همچنین مجدداً تأکید کرد که آمریکا را باید به خاطر جنگ پیش رو در این منطقه مقصر دانست.

به گفته نبنزیا، «این واشنگتن است که بی پروا و خودخواهانه از کار میانجیگران بین المللی چهارجانبه خاورمیانه در تلاش برای انحصار روند صلح و محدود کردن آن به تحمیل صلح اقتصادی با رژیم صهیونیستی بر فلسطینی‌ها و دیگر کشور‌های عربی بدون حل و فصل مسئله فلسطین جلوگیری کرد.». نماینده روسیه تاکید کرد: ما به طور مداوم در مورد این هشدار دادیم و گفتیم که روزی نتیجه معکوس خواهد داشت و همینطور هم شد.

 نبنزیا افزود: سال‌ها، آمریکا از هرگونه واکنش و سیگنال شورای امنیت سازمان ملل جلوگیری کرد و مدعی شد که دیپلماسی منطقه‌ای آرام آن مؤثرتر است.

او در پایان اضافع کرد: ما نباید نادیده بگیریم که شعله‌ور شدن خشونت‌ها در پس‌زمینه با نقض سیستماتیک تصمیم‌های شورای امنیت سازمان ملل و مجمع عمومی، از جمله گسترش غیرقانونی شهرک‌ها (صهیونیستی)، که به طور منظم توسط اکثریت قریب به اتفاق محکوم می‌شود، اتفاق می‌افتد.

ساعتی پیش وزارت بهداشت غزه اعلام کرده بود، حملات رژیم صهیونیستی به غزه شدت گرفته و تاکنون یک هزار و ۵۳۷ فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به غزه شهید و ۶ هزار و ۶۱۲ نفر نیز زخمی شدند.

 
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها