آخرین اخبار
۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۶:۱۰
بازدید:۲۱۰۵
وزیر خارجه مجارستان اعلام کرد جنگ رژیم صهیونیستی و حماس بر مناقشه اوکراین به عنوان موضوع اصلی بین‌المللی سایه انداخته است.
کد خبر : ۴۵۵۵۳

«پیتر سیجارتو» وزیر امور خارجه مجارستان، پیش از دیدار با وزرای کشور‌های حاشیه خلیج فارس اعلام کرد که جنگ بین رژیم صهیونیستی و حماس بر مناقشه اوکراین به عنوان موضوع اصلی بحث بین‌المللی سایه انداخته است.

 


سیجارتو روز دوشنبه در یک پست فیسبوکی نوشت: «پس از مدت‌ها، موضوع اصلی رایزنی بین‌المللی، جنگ در اوکراین نخواهد بود. حمله به رژیم صهیونیستی، مانند صاعقه‌ای از آسمان، سیاست بین‌المللی را تکان داده است.»

سیجارتو و سایر وزرای خارجه اتحادیه اروپا امروز (سه‌شنبه) با همتایان خود از بحرین، کویت، عمان، قطر، عربستان سعودی و امارات متحده عربی که مجموعاً شورای همکاری خلیج فارس را تشکیل می‌دهند، دیدار کردند.

اجلاس سران در عمان  درباره جنگ جاری بین رژیم صهیونیستی و حماس بود. سیجارتو هشدار داد باتوجه به عادی‌سازی روابط بحرین و امارات با رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۲۰ و عربستان سعودی در حال حاضر با میانجی‌گری آمریکا، که رویداد‌های وحشتناک روز‌های اخیر می‌تواند نتایج تلاش‌های اخیر را به خطر بیندازد.

 


این دیپلمات مجارستانی روز دوشنبه در یک پست جداگانه در فیس‌بوک نوشت: «اکنون مهمترین چیز جلوگیری از تشدید درگیری است. کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس نقش کلیدی در این امر دارند، به همین دلیل نشست وزرای خارجه کشور‌های اتحادیه اروپا و کشور‌های حوزه خلیج فارس اهمیت زیادی دارد.»

دولت مجارستان نیز موضع مشابهی درمورد درگیری در اوکراین اتخاذ کرده است، به طوری که سیجارتو و «ویکتور اوربان» نخست‌وزیر مجارستان بار‌ها خواستار آتش‌بس و گفت‌وگو‌های صلح شده‌اند، در حالی که مخالف کمک نظامی بیشتر اتحادیه اروپا به کی‌یف و امتناع از ورود سلاح‌های غربی از مجارستان به اوکراین هستند.

مجارستان همچنین رهبران اتحادیه اروپا را به تشدید جنگ در اوکراین به ضرر اقتصاد خودشان و در معرض خطر قرار گرفتن یک جنگ جهانی متهم کرده است.

 

 

211111zaq

 

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها