آخرین اخبار
۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۸
بازدید:۳۹۹
ایرنا نوشت: یک سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد که ۹ شهروند آمریکایی در درگیری ها میان نیروهای مقاومت فلسطین و نیروهای رژیم اسرائیل کشته شده اند.
کد خبر : ۴۵۲۴۵

یک سخنگوی شورای امنیت ملی ایالات متحده آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی برابر با ۹ اکتبر ۲۰۲۳ و ۱۷ مهرماه جاری در بیانیه ای اعلام کرد: در حال حاضر، ما مرگ ۹ شهروند آمریکایی را تایید می کنیم. ما به خانواده قربانیان و همه آسیب دیدگان صمیمیانه تسلیت می گوییم و برای مجروحان آرزوی بهبودی داریم.

این سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید افزود: ما به نظارت دقیق اوضاع ادامه می دهیم و با شرکای اسرائیلی خود، به ویژه مقامات محلی در تماس هستیم.

مقامات آمریکایی در تلاش بوده اند تعداد آمریکایی های کشته شده یا بازداشت شده در درگیری های اخیر میان نیروهای مقاومت فلسطین و نیروهای رژیم اسرائیل مشخص کنند.

متیو (مت) میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز کشته شدن ۹ آمریکایی را در اسرائیل تایید کرد اما گفت که  هنور اطلاعی از وضعیت چند آمریکایی دیگر در دست نیست.

این مقام وزارت خارجه آمریکا با تسلیت به خانواده جان‌باختگان گفت کمک‌های کنسولی مناسب در اختیار آنها قرار می گیرد و  به شهروندان آمریکایی در منطقه از طریق هشدار و وب سایت سفارت‌ آمریکا در تل آویو اطلاع رسانی خواهد شد.

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا، روز یکشنبه در گفتگو با سی‌ان‌ان گفت که واشنگتن درحال راستی‌آزمایی گزارش‌ها پیرامون آمریکایی‌های مفقود و یا کشته شده است.

متیو (مت) میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز امروز دوشنبه به سی ان ان گفت که مقامات آمریکا در تماس نزدیک با دولت نتانیاهو و خانواده های آسیب دیده از این حمله هستند.

ران درمر، وزیر امور راهبردی رژیم اسرائیل ادعا کرد که که تعدادی از شهروندان آمریکایی که در اسرائیل حضور داشته اند،در میان تعداد زیادی از گروگان هایی هستند که در غزه نگهداری می شوند.

نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با ۷ اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی نظیری با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند.

با آغاز عملیات و حملات نیروهای مقاومت فلسطین فقط در ۲۰ دقیقه، ۵ هزار راکت به سمت مواضع صهیونیست‌ها روانه شد و هم‌زمان با آن پاراگلایدرهای حماس بر فراز سرزمین‌های اشغالی به پرواز درآمدند تا آسمان برای اشغالگران ناامن‌تر از همیشه شود.

در این حمله ترکیبی علاوه بر هوا و دریا، تفنگداران حماس با پیشروی در اراضی اشغال‌شده تلفاتی بی‌سابقه را بر صهیونیست‌ها وارد آوردند که به اذعان رسانه های صهیونیستی، یک هزار صهیونیست تاکنون به هلاکت رسیده، ۲۳۸۲ نفر زخمی شده اند که ۲۲ نفر از آن‌ها امیدی به زنده ماندنشان نیست و ۳۴۵ نفر دیگر هم در وضعیت وخیم و خطرناک هستند.

روزنامه یدیعوت آحارونوت، شمار صهیونیست های به اسارت درآمده توسط رزمندگان حماس را بیش از ۱۵۰ نفر اعلام کرده که باید شمار ۳۰ صهیونیست اسیر شده توسط جهاد اسلامی و اسارت دهها صهیونیست دیگر توسط گروه های مختلف و حتی مردم عادی فلسطین را به آن افزود و این در حالی است که ۷۵۰ صهیونیست نیز مفقود هستند.

311311

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها