۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۶
بازدید:۳۶۶
روزنامه عبری گزارش داد برآوردهای غیررسمی نشان می‌دهند در پی عملیات «طوفان الاقصی» توسط مقاومت فلسطین، حدود ۷۵۰ صهیونیست همچنان مفقود هستند.
کد خبر : ۴۵۰۲۳

ارتش رژیم صهیونیستی در تلگرام اعلام کرد: بر اساس ارزیابی وضعیت، ارتش بر ممنوعیت ورود به منطقه نظامی بسته تاکید کرده و از ساکنان خواسته مراقب باشند و وارد این منطقه نشوند.

 


سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گفت: «ده‌ها هزار نیروی ما در شهرک‌های غلاف غزه مستقر هستند.»

ارتش رژیم صهیونیستی با پیش‌بینی اینکه روزهای سختی در پیش است، گفته که تخلیه کامل ساکنان شهرک‌های «غلاف غزه» (اطراف غزه) را شبانه آغاز کرده که نشان می‌دهد نیروهایش به جستجوی نیروهای مقاومت در هفت نقطه ادامه می‌دهند.

ارتش این رژیم در بیانیه‌ای مدعی شد که توانسته است کنترل بسیاری از سایت‌هایی را که به گفته سازمان پخش تلویزیونی این رژیم مورد حمله قرار گرفته بودند، به دست بگیرد. ارتش افزود: درگیری‌ها در شهرک بئیری تا کنون ادامه دارد، در حالی که کانال ۱۲ عبری گزارش داد: ساکنان اشکول در غلاف غزه از نفوذ جدید مبارزان فلسطینی به این منطقه صحبت می‌کنند.

 


در همین راستا، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی یکشنبه شب با وزرای کابینه امنیتی دیدار کرد و پس از آن از پایان مرحله اول عملیات علیه حماس خبر داده و مدعی انهدام بیشتر مناطق تمرکز «نیروهای دشمن» شد.

نتانیاهو در بیانیه‌ای ادعا کرد: «ما وارد یک جنگ طولانی و سخت شدیم و مرحله اول در این ساعات با انهدام بیشتر نیروهای دشمن که به سرزمین‌های ما نفوذ کرده بودند به پایان رسید و در عین حال حملاتی را انجام دادیم که بی‌وقفه تا رسیدن به اهدافمان ادامه خواهد داشت.»

دفتر نتانیاهو افزود: «کابینه اسرائیل مجموعه‌ای از تصمیمات عملیاتی را با هدف از بین بردن توانایی‌های نظامی و سیاسی جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی اتخاذ کرد که از جمله این تصمیم‌ها می‌توان به قطع برق نوار غزه و همچنین ارسال کالا و سوخت اشاره کرد.

کابینه امنیتی و سیاسی رژیم صهیونیستی شب گذشته تصمیم گرفت حمله‌ای خشونت آمیز و مستمر به نوار غزه داشته باشد تا به زعم خود توانایی‌های نظامی جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی و تمایل آنها برای تهدید را از بین ببرد.

پیشتر یکی از شاهدان عینی روز یکشنبه به اسپوتنیک گزارش داده بود که دفتر یحیی سنوار رهبر حماس در غرب شهر غزه هدف قرار گرفته است. شرکت رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز در این باره گزارش داد که حملات خانه‌های رهبران حماس در غزه از جمله یحیی السنوار، نزار عوادالله و فتحی حماد را هدف قرار گرفته است.

 

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین دو مسجد در نوار غزه را هدف قرار داد که مدعی شده مظنون به استفاده توسط حماس به عنوان اتاق عملیات است.

همچنین رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی امروز اعلام کرد که تعداد کشته شدگان صهیونیست در نتیجه حمله صبح دیروز شنبه جنبش مقاومت اسلامی حماس به ۳۰۰ نفر رسیده است.

جروزالم پست نیز گزارش داد که برآوردهای غیررسمی نشان می‌دهند که حدود ۷۵۰ صهیونیست همچنان مفقود هستند.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها