آخرین اخبار
۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۰
بازدید:۸۶۷
صد آنلاین | فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست گفت: سامانه ۱۵۴۰ به طور شبانه روزی افراد سودجو و کلاهبردار حیات وحش را شناسایی کرده و تحویل دستگاه قضایی می‌دهد.
کد خبر : ۴۴۴۸۹

 

به گزارش صد آنلاین ، سرهنگ جمشید محبت خانی فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که هم اکنون در کشور  به ویژه در فضای مجازی حداقل در ۳ سال اخیر مطرح شده، بحث کمک به حیاط وحش‌های آسیب دیده است به خصوص حیواناتی که از مادرشان جدا شده اند که می‌تواند این امر  عمدی یا غیر عمدی باشد.

 

 

 


وی با بیان اینکه سودجویان از دوستداران حیات وحش سوءاستفاده می‌کنند، تصریح کرد: افراد سودجو زمانی که وضعیت حیات وحش را به این گونه می بینند، شروع به ساخت  مستند‌هایی در فضای مجازی می کنند، در این مستند‌ها نشان داده می شود که حیات وحش نیاز به مکان و غذا و مراقبت دارند به همین دلیل از مردم در خواست کمک‌های مالی می‌کنند.

وی ادامه داد: حتی افراد سودجو شماره کارت‌های بانکی خود را در پیج‌هایی که ساخته بودند بارگذاری کردند تا از این راه مردم برای آن ها پول واریز کنند. متاسفانه این موضوع برای سودجویان بازارکار و در آمد داشته یعنی اگر مستند‌ها واقعی نبود و یا اصلا واقعی بود ، پولی را که جمع آوری می‌کردند حدود  ۲۰ برابرش در جیب خودشان می رفت و تنها ۵ درصدش صرف حیات وحش  می شد. متاسفانه این گروه‌ها در سراسر کشور زیاد شدند. زمانی که دیدند مردم نسبت به موضوع حیات وحش علاقه نشان می‌دهند وارد عمل شدند.  

محبت خانی گفت:ما به حوزه معاونت سایبری یگان محافظت کشور دستور دادیم که به طور جد با پلیس فتا این موضوع را هر روزه رصد کنند و از عمل افراد سودجو ممانعت کنند. توانستیم باند‌های بزرگی را ردیابی کنیم. یعنی هم دستگیری و هم برخورد داشتیم و در نهایت دستگاه‌های قضایی در استان تهران وارد عمل شدند.

او بیان کرد:متاسفانه افراد سودجو خودشان حیات وحش را از طبیعت به طور عمد جدا کرده و آسیب می‌رساندند و از آن ها فیلم می‌گرفتند و در صفحاتی که ایجاد کرده بودند قرار می‌دادند.

محبت خانی گفت: از مردم تقاضا می‌کنیم که گول افراد سودجو و به ظاهر دوستدار حیات وحش را نخورند. سازمان محیط زیست به هر حال مدیریت حیات وحش را به عهده دارد.

او در پایان تصریح کرد: این افراد سودجو نه وظیفه خود می‌دانند و نه تخصصی در این زمینه دارند. اگر افرادی هم که واقعا علاقه‌مند به این کار هستند باید با پایگاه‌های ما در میان گذاشته و زیر نظر سازمان محیط زیست باشند. اگر مردم با این افراد سودجو رو به رو شدند حتما از طریق  سامانه  ۱۵۴۰ با ما در میان بگذارند. 

4461/ا
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها