آخرین اخبار
۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳
بازدید:۲۳۵
صد آنلاین | رئیس پلیس فتا زنجان از شناسایی و دستگیری شخصی که با سوء استفاده از مدارک هویتی دیگران، اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد، خبر داد.
کد خبر : ۴۴۳۱۹

به گزارش صد آنلاین ، سیداحمد موسوی، رئیس پلیس فتا  اظهار کرد: در پی رصد فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا، هویت یک نفر کاربر ناشناس اینترنتی که اقدام به سرقت اطلاعات بانکی و هویتی دیگران می‌کرد، محرز شد.

 

 

 



 رئیس پلیس فتا استان زنجان افزود: برابر بررسی‎‌های انجام شده معلوم شد، شخصی به هویت نامعلوم با سرقت مدارک هویتی، رمز و کارت بانکی شاکیِ با درج آگهی‌های صوری در سایت دیوار اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌‌کند.
وی ادامه داد: با اقدامات اطلاعاتی و شیوه شگردهای خاص پلیسی متهم به‌ هویت معلوم در استان زنجان شناسایی و با هماهنگی قضایی‌ دستگیر و به پلیس فتا زنجان انتقال داده شد.
موسوی ادامه داد: در بازجویی‌های اولیه متهم منکر هرگونه بزه ارتکابی می‌شد، اما پس از مواجهه با مستندات و مدارک جمع‌آوری شده از سوی کارشناسان پلیس فتا، ضمن اعتراف به جرم خود گفت که با سوء استفاده از اعتماد کاربران و اطلاعات کارت بانکی و مدارک هویتی با شگرد درج آگهی‌های سوری در سایت دیوار و فضای مجازی جلب و مورد دسترسی قرار می‌گرفت.
 رئیس پلیس فتا استان زنجان به شهروندان توصیه کرد: به منظور پیشگیری از هر گونه سوء استفاده‌های احتمالی افراد بزهکار، شهروندان در نگهداری مدارک هویتی نهایت دقت را به‌عمل آورند و از ارسال تصاویر آن در شبکه‌های اجتماعی و یا سپردن مدارک به افراد غیر خودداری کنند.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها