۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۸
بازدید:۲۰۹
صد آنلاین | فرمانده مرزبانی کردستان گفت: 280 میلیارد تومان کالای قاچاق طی 6 ماهه اول امسال در مرزهای کردستان کشف و ضبط شده است.
کد خبر : ۴۴۳۰۱

به گزارش صد انلاین ، محمدعارف سپهری در جمع اصحاب رسانه در سنندج، اظهار کرد: همزمان با هفته نیروی انتظامی با شعار « شهروند قانون مدار مرزبان خدمت گذار» ۳۸ برنامه مرزبانی در کردستان برگزار می‌شود.

 

 

 


وی تصریح کرد: تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا در فرماندهی انتظامی، ملاقات عمومی با مرزنشینان و سایر شهروندان، خدمات مردم یاری به مرزنشینان، ارائه خدمات رایگان توسط کادر به مرزنشینان به ویژه در مناطق محروم، دیدارهای متعددی را داشته است حضور همکاران ما در نماز جمعه و روزهای دیگر در نمازهای جماعت روستاهای مرزی حضور در نمازها دیدارهای با مردم تقویت شود حضور همیشگی دیدار با خانواده شهدا، برگزاری میزگردهای علمی، حضور در دانشگاه ها و نشست با نخبگان و افتتاح پروژه‌های عمرانی صورت میگیرد.

فرمانده مرزبانی استان کردستان مقابله با قاچاق کالا و ارز را مهمترین وظیفه مرزبانی دانست و گفت: این مهم مربوط به یک زمان خاص نیست معتقدیم یکی از راه‌های اثرگذار مقابله با قاچاق انهدام محموله‌های مکشوفه قاچاق با هدف ضربه زدن به قاچاقچیان است.

سپهری تصریح کرد: کمک به  امر تولید با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در این خصوص رسالت مهمی برای خود می دانیم و معتقدیم یکی از اصلی‌ترین مسیرهای حمایت از تولید مقابله با ورود قاچاق کالا و خروج کالاهای اساسی از کشور جلوگیری کنیم.

وی عنوان کرد: در برهه‌هایی که کشور دچار یک فراز و نشیب‌هایی می.شود هدف اصلی افراد فرصت.طلب و دشمنان هدف قرار دادن سفره مردم و افزایش فشار و تنگناها به مردم است و در این راستا مقابله مقدرانه با کالاهایی که به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود.

فرمانده مرزبانی استان کردستان از امحای ۴۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق مکشوفه در مرز کردستان خبر داد و گفت: بازتاب این معدوم‌سازی و اثرگذاری آن براساس بررسی‌های صورت گرفته بسیار زیاد بود و این نوید را می‌دهیم این مقابله جدی ادامه پیدا می کند.

وی با بیان اینکه کنترل و برقراری انتظامات در مرزهای کشور در کردستان بر عهده مرزبانی استان است، گفت: مرزبانی اسلان علاوه بر اقداماتی که در حوزه هوشنمدسازی و اوبتیکی داریم و مرز را به صورت شبانه روزی مراقبت می‌کند و به صورت فیزیکی بیش از 40 هزار گشت و کمین را برای تامین امنیت و آرامش در مرزها انجام داده‌اند.

وی تصریح کرد: امروز امنیت پایدار در مرزهای کردستان برقرار است و مرزنشینان در صفرترین نقطه مرزی با امنیت کامل و بدون دغدغه به امورات معیشتی و زندگی خود می‌رسند.

فرمانده مرزبانی استان کردستان خاطرنشان کرد: در این گشت و کمین‌ها همکاران ما در سخت ترین شرایط جوی در گرما و سرما انجام وظیفه و در تامین و حفظ امنیت تمام توان خود را بکار گرفته‌اند.

کشف۲۸۰ میلیارد تومان کالای قاچاق در کردستان

به گفته سپهری، قریب ۲۸۰ میلیارد تومان کالای قاچاق طی ۶ ماهه اول امسال با افزایش ۱۵۰ درصدی نسبت به سال قبل در مرزهای کردستان کشف و ضبط شده است.

وی اضافه کرد: برخورد با قاچاقچیان دانه درشت و سرباندها اولویت مرزبانی استان است و در همین راستا ۱۴ نفر از افرادی که اثر گذار و دارای شبکه های بالای ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفری بوده اند شناسایی و متلاشی شده‌اند.

دستگیری ۱۴۷۰ نفر مرتبط با قاچاق کالا در کردستان

وی افزود: در مجموع یک هزار و ۴۷۰ نفر افراد مرتبط با قاچاق کالا و ارز در مرزهای استان دستگیر شده اند و در مسیر تامین امنیت مرزهای استان یک شهید تقدیم کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه ۲ هزار و ۱۰۰ پرونده در مجموع در مورد جرائم مرتبط با قاچاق و مرز برای متخلفین تشکیل شده است، اذعان کرد: یکی از موارد مهم موضوع خروج احشام ۵ هزار و ۱۰۰ راس انواع احشام سبک و سنگین که قصد خروج آن را به صورت قاچاق داشتند کشف و ضبط کردیم.

فرمانده مرزبانی استان کردستان اضافه کرد: از خروجی بیش از ۶ کیلو و ۵۰۰ گرم قاچاق طلای قاچاق از مرزهای استان جلوگیری شده است.

سپهری در پایان گفت: مرزهای کردستان از یک محرومیت در زمینه انسداد فیزیکی به صورت هوشمند وجود دارد اما با تلاش شبانه روزی و ایثار و از خودگذشتگی مجموعه نیروهای مسلح و همراهی مرزنشینان امنیت کاملا پایدار در مرزهای کردستان وجود دارد.

وی اضافه کرد: در راستای دیپلماسی مرزی طی سالجاری چندین عملیات مشترک را با کشور همسایه انجام داده‌ایم که موفقیت‌های خوبی داشته ایم.

4461/ی

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها