۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۶
بازدید:۲۹۴
صد آنلاین | مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش گفت: ما در برخورد با قاچاقچیان حیات وحش هیچ گونه اغماضی نخواهیم داشت تا این پدیده را به حداقل برسانیم.
کد خبر : ۴۴۲۶۹

 

به گزارش صد آنلاین ، غلامرضا ابدالی  مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش اظهار کرد: در حال حاضر حیواناتی که هم اکنون قاچاق می شوند گونه های با ارزشی هستند. طبیعتا اگر قاچاق صورت بگیرد حیوانات بالغ یا جوجه هایشان  از بین می روند.این اتفاق ها می توانند تنوع زیستی ذخایر کشور را دچار اختلال کنند و آسیب وارد کنند.

 

 

 


 

او ادامه داد: متولی اصلی مبارزه با قاچاق فراجا است؛ منتها در مورد گونه های حیات وحش دستگاه های مختلفی همچون یگان حفاظت محیط زیست دخیل هستند.

ابدالی تصریح کرد: همه کشورها قطعا براساس گونه هایی که دارند شدت و ضعف دارند. برخی کشورها به عنوان مسیر قاچاق و برخی دیگر به عنوان مبدا هستند.کشور ما به عنوان چهار راهی است که برخی کشورها می خواهند قاچاق گونه های مختلف را از کشور ما عبور دهند.البته گونه هایی هم از کشور ما به کشورهای دیگر قاچاق می شوند.این پدیده شوم شامل تمام کشورها می شود.

او گفت: به دلیل این که بیشتر همسایگان ما علاقه به پرندگان شکاری دارند، معمولا بیشترین  قاچاق در این مورد است. گزارشی که یگان حفاظت به ما تحویل داده، نشان می دهد که قاچاق حیوانات و گونه های مختلف به مراتب کاهش داشته است. امیدواریم در آبان ماه نشست و همایشی با تمام مسئولان ذی ربط در این خصوص برگزار کنیم. با همین روند امیدواریم بتوانیم آسیب شناسی کرده و قاچاق حیوانات را به حداقل برسانیم.

ابدالی تصریح کرد: برای مقابله با این موضوع نهادهایی اعم از نیروهای فراجا،امنیتی،شهرداری، محیط زیست،گمرک ها دخیل هستند.ما در برخورد با قاچاقچیان حیات وحش هیچ گونه اغماضی نخواهیم داشت تا این پدیده را به حداقل برسانیم.

4461/ب
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها