شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان خطاب به رئیس جمهور درباره وعدههای نافرجام در آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان نامهای نوشت.
در بخش ابتدایی این نامه آمده است: با عنایت به جایگاه بی بدیل نظام جامع تربیت معلّم در منظومه فکری انقلاب اسلامی به عنوان شریان اصلیِ فرایند توسعه منابع انسانی در آموزش و پرورش، بار دیگر و به رسم هرساله، ضرورت اولویت دهی به مجموعه مسائلی که از بدو تاسیس دانشگاه فرهنگیان، در این عرصه ریشه دوانده و محصور در وعدههای تحقق نیافته نسلهای متمادی مسئولین شده است، بیش از پیش احساس و ادراک میشود.
در این نامه مطرح شده است: به رغم وعدههایی که سال گذشته مورخ ۲۵ مهرماه ۱۴۰۱، در وزارت آموزش و پرورش به عنوان راهکارهای گذار از مسائلی همچون محدودیت فضای فیزیکی این دانشگاه و مشکلات عدیده خوابگاهی و رفاهی، اصلاح ضعفهای ساختاری و ارتقاء کیفیت ارائه خدمات در این دانشگاه راهبردی عنوان کردید، امروز پس از آغاز سال تحصیلی جدید، همچنان شاهد تداوم شرایط سابق و استمرار ضعفها و کاستیهای ساختاری این دانشگاه هستیم که در کنار مابقی معضلات لاینحل آن، اسباب نارضایتی بیش از پیش دانشجومعلمان را فراهم آورده است.
در این نامه تصریح شده است: من جمله این وعدههای نافرجام، تخصیص یافتن تعدادی از واحدهای بلااستفاده دانشگاههای پیام نور و جامع علمی و کاربردی به مراکز تربیت معلم سطح کشور بود که با فقدان بی سابقه فضای آموزشی و خوابگاهی برای قریب به ۴۰ هزار دانشجومعلم و فرسودگی بیش از ۷۰ درصدی بافت بسیاری از مراکز و صدور کد تخریب برای آن ها، مواجه است.
در این نامه تاکید شده است: ارتقاء کمّی و کیفی دانشگاه فرهنگیان، باید در صدر اولویتهای ریاست هیئت امنای این دانشگاه قرار گیرد، اما مع الاسف به رسم دیرباز، تنها به طرح مجموعهای از وعدههای انتزاعی بسنده میشود و در میدان عمل، گام رو به جلویی طی نمیشود.
در این نامه خاطرنشان شده است: طی پانزده روز آینده، باید جمعیت قابل توجهی از نو ورودیها را با اقلّ آمادگی از بُعد زیرساختی و شرایط فیزیکی در این دانشگاه پذیرا باشیم که در تنزل اعتبار، منزلت و طبیعتاً کیفیت خروجی آن تاثیر به سزایی خواهد داشت؛ لذا مقتضی است، بار دیگر به مرور حرفهای بر زمین مانده پرداخته و در اسرع وقت، وعدهها را جامه عمل بپوشانید تا بیش از این شاهد سکون و رخوت در حداقلیترین مسائل سطح دانشگاه نباشیم که بدون شک، در خور شان و منزلت مقام معلّم نیست.
انتهای پیام/211111ش