آخرین اخبار
۰۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۷
بازدید:۴۴۴
مهدی چمران گفت: تهران در حوزه ساخت‌وساز به صورت صنعتی‌سازی بسیار عقب است که باید در این زمینه پیشرفت بسیاری کند.
کد خبر : ۴۳۹۲

 مهدی چمران در مراسم گرامیداشت روز مهندس گفت: در حوزه ساخت وساز کشور پیشرفت چندانی نداشته‌ایم و هنوز شاهد آن هستیم که بسیاری از پروژه‌های عمرانی در کشور به شیوه سنتی ساخته می‌شود؛ البته در بسیاری از موارد شاهد آن هستیم که از لحاظ مهندسی این شیوه از ساخت در برابر زلزله مقاومت بیشتری از  خود نشان داده است. 

  • به گفته رئیس شورای شهر تهران در زلزله بم شاهد آن بودیم که مسجد جامع بم با توجه به معماری و نوع سنگ و مصالحی که در آن استفاده شده بود  تخریب چندانی نشده بود.
  • او می‌گوید: در حال حاضر شاهد آن هستیم که وجدان کاری  در بسیاری از پروژه‌های ساختمانی رعایت نمی‌شود، در حالی که  مهم‌ترین اصل در ساخت وساز وجدان کاری است.
  • رئیس شورای شهر تهران گفت: تهران در حوزه ساخت وساز به صورت صنعتی‌سازی بسیار عقب است که باید در این زمینه پیشرفت بسیاری کند.
  • چمران می‌گوید: در بسیاری از پروژه‌های ساختمانی که به صورت اسکلت فلزی ساخته می‌شود در بحث جوشکاری و نقطه جوش‌ها دقت کافی وجود ندارد و همین موضوع باعث می‌شود که با کوچکترین  زلزله کل ساختمان فرو بریزد. 
  • او گفت: صنعتی‌سازی و نظارت بر ساخت‌وساز پروژه های عمرانی و مسکونی بسیار مهم است چراکه تهران بر روی گسل  زلزله قرار دارد و اگر زلزله ای در تهران رخ دهد بزرگ‌ترین فاجعه تاریخ رخ خواهد داد. 
  • او با گله‌مندی از برخی از ساختمان‌های دولتی و وزارتخانه گفت: ساختمان وزارت نیرو تماما  شیشه‌ای است که همین موضوع علاوه بر هدر رفت زیادی انرژی با کوچک‌ترین زلزله دچار خسارت‌های بسیار زیادی می‌شود.
 
اشتراک گذاری:
ارسال نظر