آخرین اخبار
۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۴
بازدید:۱۸۹
صد آنلاین | نشست مشترک هیئت های دولتی قرقیزستان و تاجیکستان درمنطقه «باتکن» در مورد تعیین حدود مرزی بین کشورها برگزار شد.
کد خبر : ۴۳۸۶۴

به گزارش صد آنلاین ،  نشست مشترک هیئت های دولتی قرقیزستان و تاجیکستان درمنطقه «باتکن» در مورد تحدید و تعیین مرز بین کشورها برگزار شد.
ریاست هیئت قرقیزستان را «کامچی بیک تاشیف» رئیس کمیته امنیت ملی قرقیزستان و «سایمومین یتیموف» رئیس کمیته امنیت ملی تاجیکستان بر عهده داشتند.
در این دیدار، تبادل نظر درباره موضوع تحدید حدود مرز دولتی دو کشور صورت گرفت.

 

 

 



روسای هیأت ها در مورد لزوم تعیین دقیق خط مرز دولتی قرقیزستان و تاجیکستان در بخش های باقیمانده، دستورالعمل های مناسبی را به کارگروه ها ارائه کردند.

کارگروه های توپوگرافی و گروه های کاری در مورد مسائل حقوقی هیئت های دولتی دو کشور در مورد تحدید حدود و تعیین مرز دولتی قرقیزستان و تاجیکستان به کار برای توصیف خط مرزی در بخش های باقیمانده ادامه خواهند داد.

در این دیدار بر ضرورت تقویت دوستی، تفاهم متقابل و اعتماد بین مناطق مرزی و نیز ادامه فعالیت فعال در زمینه همکاری بین مناطق و مناطق مرزی دو کشور تاکید شد.

پس از نتایج نشست مشترک، پروتکلی امضا شد. این دیدار در فضای دوستی و تفاهم متقابل انجام شد.

طول مرز قرقیزستان و تاجیکستان 972 کیلومتر است که کار برای شفاف سازی آن از سال 2002 آغاز شد. در آوریل سال جاری، سران هر دو جمهوری تایید کردند که در 664 کیلومتر تفاهم متقابل بین طرفین حاصل شده است.

باقی مانده حدود 300 کیلومتر است که اغلب درگیری بین ساکنان و مرزبانان رخ می داد و گاه به درگیری های مسلحانه تبدیل می شد.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها