آخرین اخبار
۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۱
بازدید:۲۸۳
صد آنلاین | نظامیان رژیم صهیونیستی از آغاز انتفاضه در 8 سپتامبر سال 2000 تاکنون، بیش از 135 هزار فلسطینی را بازداشت کرده‌اند.
کد خبر : ۴۲۸۴۰

به گزارش صد آنلاین ، کمیته امور اسرا و آزادگان فلسطین در گزارشی به مناسبت بیست و سومین سالروز انتفاضه الاقصی اعلام کرد که بیش از ۲۱ هزار مورد از این بازداشت‌ها، مربوط به کودکان و بیش از ۲۶۰۰ مورد مربوط به زنان فلسطینی است که از این تعداد ۴ نفر از آنها فرزندان خود را در زندان‌های رژیم صهیونیستی به دنیا آورده‌اند.

 

 

 


از ابتدای انتفاضه الاقصی حدود ۱۱۴ نفر به فهرست شهدای جنبش ملی اسرا پیوسته که به دلیل شکنجه، قتل عمد و اهمال پزشکی به شهادت رسیده‌اند و آخرین آنها شیخ خضر عدنان بود که تعداد شهدای اسیر فلسطینی را به ۲۳۷ نفر افزایش داد.

 در بخش دیگری از این بیانیه به افزایش قابل توجه بازداشت‌های موقت اشاره شده، به طوری که از انتفاضه الاقصی تاکنون۳۲ هزار مورد از آنها شامل بازداشت‌های جدید و تمدید احکام گذشته می‌شود.

این کمیته تاکید کرد همچنان ۵۲۰۰ اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی وجود دارند که در میان آنها ۳۸ زن و ۱۷۰ کودک مشاهده می‌شود.

۱۲۵۰ نفر نیز در بازداشت موقت به سر برده و ۷۰۰ اسیر دیگر نیز از بیماری‌های مختلف رنج می‌برند که از میان آنها ۲۴ نفر به سرطان مبتلا هستند.

۲۳ سال پیش در چنین روزی (۲۸ سپتامبر ۲۰۰۰) ورود «آریل شارون» نخست وزیر وقت رژیم صهیونیستی به همراه تعداد زیادی از نظامیان صهیونیستی به مسجدالاقصی، شراره‌های انتفاضه دوم فلسطین به نام «انتفاضه الاقصی» را شعله‌ور کرد.


ایرنا

 

 

4461.ب

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها