۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۸
بازدید:۲۱۹
صد آنلاین | رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از سفر به آفریقای جنوبی، گفت: عضویت ایران در بریکس هم از جهت سیاسی و هم از جهت اقتصادی و موقعیت جغرافیای سیاسی ما بسیار موثر است
کد خبر : ۴۲۳۱۳

به گزارش صد آنلاین ، محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از سفر به آفریقای جنوبی گفت: گفتگو بین کشورهای بریکس و آفریقای جنوبی انجام خواهد شد، رویکردی که مجمع نهم بریکس در پیش دارد هم رویکرد چند جانبه گرایی و هم  توسعه روابط بین کشورهای آفریقایی و بریکس موضوعیت دارد.

 

 

 


وی افزود: این فرصت بسیار مناسبی است که هم با کشورهای آفریقایی که در این مجمع شرکت می کنند ارتباط برقرار کنیم و هم برای توسعه روابط پارلمانی تلاش کنیم. 

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: عضویت ایران در بریکس هم از جهت سیاسی و هم از جهت اقتصادی و موقعیت جغرافیای سیاسی ما بسیار موثر است. 

قالیباف عنوان کرد: 3 عضو از 5 عضو اصلی بریکس از جهت جغرافیایی بسیار مهم هستند. با فرصت هایی که ما در زمینه انرژی، ترانزیت و حمل و نقل داریم انشالله پیوستن ما به بریکس بتواند در توسعه روابط همسایگان و هم منطقه ای و بین المللی کمک کند. امیدواریم این سفر بتواند روابط پارلمانی بین المللی را بیش از پیش توسعه دهد. 

4461/ب

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها