۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۴
بازدید:۲۸۶۸
صد آنلاین | عشایر عرب در شرق سوریه از حمله دوباره به کردهای متحد آمریکا و کنترل چندی منطقه خبر دادند.
کد خبر : ۴۲۱۲۰

به گزارش صد آنلاین ، قبایل عرب سوریه امروز (دوشنبه) از آغاز حملات جدید علیه گروه «نیروهای دموکراتیک سوریه» (SDF) در استان دیرالزور در شرق سوریه خبر دادند.

 

 

 


به گزارش وبگاه خبری «العربی الجدید» با گذشت دو هفته از توقف درگیری‌های بی سابقه در استان دیرالزور میان عشایر عرب و کردهای سوریه، این درگیری‌ها بار دیگر از سر گرفته شده است. به گفته یک منبع محلی عشایر عرب سوریه صبح دوشنبه عملیاتی را علیه شبه‌نظامیتن کُرد در حومه شرقی استان دیرالزور آغاز کردند.

این درگیری‌ها در روستاهای ذیبان، الطیانه و المحمدیه گزارش شده و عشایر عرب توانسته‌اند کنترل نقاطی را در اطراف روستای ذیبان به دست بگیرند.

این درگیری‌ها اوایل ماه جاری و پس از آن آغاز شد که کردهای متحد آمریکا «احمد الخبیل» مشهور به ابوخوله، رئیس شورای نظامی دیرالزور در تشکیلات نیروهای دموکراتیک سوریه و از فرماندهان ارشد قبایل مسلح را بازداشت کردند.

شبه نظامیان کُرد نیز در بیان چرایی بازداشت احمد الخبیل (ابو خوله) گفته بودند که او با عناصر «ضد انقلاب» و تاجران مواد مخدر همکاری کرده و مقام خود را وسیله‌ای برای کسب منافع شخصی قرار داده است؛ دلیل یا بهانه‌ای که به طبع مورد پذیرش عشایر عرب قرار نگرفت و سپس آن‌ها دست به یک خیزش کم سابقه زدند که به درگیری‌های خونین منجر شد تا جایی که خبرگزاری رویترز از درگیری عشایر عرب با مزدوران آمریکا تحت عنوان «انتفاضه» یاد کرد و گزارش داد، این خیزش، بزرگترین تهدید برای عناصر کُرد به شمار می‌رود.

از سوی دیگر خبرگزاری نورث پرس نزدیک به نیروهای دموکراتیک سوریه و دیده‌بان حقوق بشر سوریه مدعی شدند که گروه نظامی «الدفاع الوطنی» وابسته به ارتش سوریه با عبور از رود فرات وارد مناطق تحت کنترل شبه‌نظامیان کُرد شده و با آن‌ها در اطراف روستای ذیبان درگیر شده‌اند.

در این میان شبه‌نظامیان کُرد در بیانیه‌ای از وضع قوانین منع آمد و شد در روستای ذیبان و دیگر روستاهای اطراف آن خبر دادند.

شرایط امنیتی استان دیرالزور از آن جهت مورد توجه ناظران است که استان دیرالزور به دو بخش شمال و جنوب فرات تقسیم می‌شود، شمال (شامل ۱۲۵ روستا) در اشغال شبه‌نظامیان کُرد متحد آمریکا و جنوب در کنترل ارتش سوریه و متحدان است.

4461/ب

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها