آخرین اخبار
۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۴
بازدید:۴۷۲۴
صد آنلاین | نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان در حمله به منطقه ارمنی نشین قره باغ، موفق به غنیمت گرفتن شمار قابل توجهی مهمات و سامانه‌های موشکی از جمله سامانه «تور-ام 2» شد.
کد خبر : ۴۲۰۶۴

به گزارش صد آنلاین ، به دنبال موفقت اخیر نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان در حمله به منطقه ارمنی نشین قره باغ، این کشور موفق به غنیمت گرفتن شمار قابل توجهی مهمات و سامانه‌های موشکی شد. 

 

 


  دوشنبه به نقل از وزارت دفاع جمهوری آذربایجان نوشت، مقدار قابل توجهی مهمات پنهان شده در زیرزمین یک کارخانه در قره باغ کشف شد .این تاسیسات غیرنظامی برای مدت طولانی به طوغیرقانونی برای اهداف نظامی مورد استفاده قرار می گرفت.

بر اساس این گزارش، انواع سلاح، نارنجک انداز، سرنیزه و موشک‌های هدایت در منطقه کشف و ضبط شد.در تاریخ ۱۹ سپتامبر (۲۸ شهریور) تنش‌ها در قره‌باغ کوهستانی شدت گرفت و باکو اعلام کرد آنچه «اقدامات محلی ضدتروریستی» خواند را آغاز می‌کند و خواستار خروج نیروهای ارمنستانی از منطقه قره‌باغ شد. ایروان در طرف دیگر اعلام کرد نیروی ارمنستانی در این منطقه وجود ندارد و اقدام باکو را تجاوز بزرگ خواند.

 نیز روز شنبه در گزارشی نوشت، نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان سامانه پدافند هوایی «تورام ۲» را به غنیمت گرفتند. 

 

نیروهای مسلح ارمنستان این سامانه‌های موشکی دفاع هوایی ساخت روسیه را در دسامبر ۲۰۱۹ دریافت کردند. «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان در برهه خرید فاش کرد که این سامانه‌های موشکی پدافند هوایی در سال ۲۰۱۹ ساخته شده‌اند، اما جزئیات خاصی در مورد تعداد سامانه‌ها به نیروهای ارمنستان فاش نشده است. 

نیروهای مسلح آذربایجان در جریان نبرد اخیر در قره باغ سامانه پدافند هوایی «اوسا» را نیز به غنیمت گرفتند. اوسا، یک سامانه موشکی زمین به هوای تاکتیکی متحرک و کوتاه برد است.

 

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها