۰۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۶
بازدید:۲۵۵
صد آنلاین | فرمانده ارتش سودان پس از اعلام آمادگی نیروهای واکنش سریع برای ازسرگیری‌ گفت‌و‌گوهای سیاسی، اعلام کرد که به‌صورت مشروط آماده شرکت در مذاکرات آتش‌بس است.
کد خبر : ۴۱۸۰۸

به گزارش صد آنلاین ، «عبدالفتاح البرهان» فرمانده ارتش سودان اعلام کرد که آماده مذاکره با «محمد حمدان دقلو» معروف به «حمیدتی» فرمانده نیروهای واکنش سریع سودان است.

 

 

 

 


ارتش سودان و نیروهای واکنش سریع از ماه آوریل گذشته بر سر قدرت علیه یکدیگر وارد جنگ شده‌اند. این جنگ تاکنون 5 هزار کشته به دنبال داشته و باعث بی‌خانمان شدن و پناهندگی حدود 5 میلیون شهروند سودانی شده است.

عبدالفتاح البرهان، شامگاه شنبه، در مصاحبه با شبکه «بی‌بی‌سی» گفت در صورتی که حمیدتی به محافظت از جان غیرنظامیان پایبند باشد، با او دیدار خواهد کرد و وارد مذاکره خواهد شد.

شرط محافظت از غیرنظامیان یکی از شروطی بود که هیأت‌های مذاکره‌کننده دو طرف طی گفت‌و‌گوهای صلح جده در ماه می به آن دست یافته بودند، اما این شرط با نقض توافقات آتش‌بس کوتاه‌مدت بارها زیر پا گذاشته شد.

البرهان اضافه کرد: «آماده شرکت در مذاکرات هستیم و با هر یک از فرماندهان این نیروهای شورشی به گفت‌و‌گو خواهیم نشست، اگر آن‌ها بخواهند راه درست را در ‍پیش بگیرند و نیروهایشان را از مناطق مسکونی بازگردانند، به پادگان‌هایشان بازگردند و همچین اگر به مفاد توافق جده پایبند باشند».

عبدالفتاح البرهان در حالی برای مذاکرات آتش‌بس اعلام آمادگی کرده است که فرمانده نیروهای واکنش سریع سودان چند روز پیش در یک فایل ویدئویی اعلام کرد آماده ازسرگیری گفت‌و‌گوهای سیاسی است.

البته دو طرف تا پیش از این اعلام بارها از آمادگی خود برای آتش‌بس خبر داده بودند. با این حال، این مذاکرات نه‌تنها رخ نداد و گفت‌و‌گوهای چندین و چندباره به شکست انجامید، بلکه تنش‌ها میان ارتش و نیروهای واکنش سریع تشدید شد.

4461/ب

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها