۳۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۶
بازدید:۱۷۲۰
صد آنلاین | یک شهروند دانمارکی در اقدامی ارزشمند تعدادی از اشیاء و اقلام باستانی واجد ارزش تاریخی و فرهنگی متعلق به ایران که در سالیان دور توسط اجداد وی به دانمارک منتقل و در مجموعه خانوادگی نگهداری می‌شد را به سفارت جمهوری اسلامی ایران در کپنهاگ تحویل داد.
کد خبر : ۴۱۳۱۱

 

به گزارش صد آنلاین ، بر اساس گزارش سفارت کشورمان در دانمارک، شهروند دانمارکی با مراجعه به سفارت جمهوری اسلامی ایران خود را علاقمند به تاریخ و فرهنگ ایران معرفی کرده و با اهداء اشیا بیان داشت: این اشیاء متعلق به مادربزرگ وی بوده است که به همراه خانواده خویش طی سالهای دهه ۱۹۶۰ برای مدتی در ایران زندگی می‌کردند و بعدها در وصیت خود ذکر کرده که این اشیاء متعلق به مردم ایران و سرزمین فارس بوده و می‌بایست به خاستگاه اصلی بازگردانده شوند. وی از سفارت کشورمان درخواست نمود اشیاء مزبور به سرزمین و مردم ایران بازگردانده شود.

 

 

 


خانم نادی پور، سفیر جمهوری اسلامی ایران در دانمارک ضمن تشکر و قدردانی از اقدام ارزشمند این شهروند دانمارکی که حاکی از علاقمندی جامعه دانمارک به تاریخ و فرهنگ ایران است، بیان داشت: اشیاء و آثار تاریخی، بخشی از میراث فرهنگی و تاریخی هر کشوری است که بازگرداندن آنها خود نوعی احترام به مردم، فرهنگ و تاریخ آن کشور تلقی می‌شود.

سفیر کشورمان همچنین افزود: سرزمین ایران، مهد تمدن‌ بزرگ و دیرین دنیا است که حفظ آثار ارزشمند برجای مانده آن که شاهدی بر شکوه و عظمت این تمدن است، از اهمیت برخوردار است.

اشیاء مذکور شامل ۲۸ قطعه فلزی اعم از پیکان و سرنیزه، گردن آویز، جسم برنده، النگو، سوزن، و اجسام فلزی کوچک به شکل حیوانات است که قرار است با هماهنگی وزارت امورخارجه ضمن انتقال به داخل کشور برای کارشناسی و نگهداری به سازمان میراث فرهنگی تحویل داده شوند

 

 

4461/ب

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها