آخرین اخبار
۰۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۴
بازدید:۶۶۷
صد آنلاین | معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر تاکید کرد: حکم جمشید شارمهد سرکرده گروهک تروریستی تندر طبق قوانین و مقررات قضایی ایران و با طی فرایند دادرسی صادر شده است.
کد خبر : ۴۰۷۹

کاظم غریب‌آبادی در واکنش به اظهارات وزیر خارجه آلمان درباره صدور حکم اعدام سرکرده گروهک تروریستی تندر و اعلام اخراج دو دیپلمات ایرانی از این کشور، گفت: جمشید شارمهد یک تروریست است اما تروریست بودنش، مانع از برخورداری وی از دادگاه عادلانه نشده است.

 

وی ادامه داد: شارمهد از دادرسی کاملا عادلانه و حق و حقوق قانونی بهره مند بوده و این حکم طبق مقررات قضایی ایران صادر شده و قابل فرجام خواهی است.

 

به گفته معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه، روی صحبت من با مقامات آلمانی و آمریکایی است، چون شارمهد تابعیت مضاعف دارد و ما تابعیت مضاعف را به رسمیت نمی شناسیم.

غریب‌آبادی با بیان اینکه شارمهد تا پیش از دستگیری در آمریکا اقامت داشته و خودش بارها گفته تحت حمایت اف‌بی‌آی است و دست جمهوری اسلامی ایران به او نمی‌رسد، اظهار داشت: شارمهد فقط در یک اقدام تروریستی در حسینیه سیدالشهدای شیراز در سال ۸۷ ده‌ها نفر از مردم بیگناه، شامل زن و کودک را به شهادت رسانده است، آلمان چطور به خودش اجازه می‌دهد از یک تروریست دفاع و ایران را تهدید کند که حکم شارمهد را در مجامع بین‌المللی پیگیری می‌کند؟!

 

وی با بیان اینکه ما موضوع را در مجامع بین‌المللی پیگیری خواهیم کرد، تصریح کرد: دولت‌های آلمان و آمریکا باید پاسخگو باشند که چرا مکان امنی برای تروریست‌ها شده‌اند و از آنها حمایت امنیتی، مالی، اطلاعاتی و سیاسی می‌کنند؟!

 

دبیر ستاد حقوق بشر افزود: ما بیش از ۱۷ هزار شهید ترور داریم که در اثر اقدامات تروریست‌هایی شهید شده‌اند که در امریکا و اروپا زندگی می‌کنند، آنها باید پاسخگو باشند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها