آخرین اخبار
۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۶:۱۵
چهار امتیاز حسن، طلب ما از بلگراد؟

پنج امتیاز به یزدانی دادند و پس گرفتند!

بازدید:۹۴۱
چلنج آمریکایی‌ها در گل کشتی رقابت‌های جهانی بین یزدانی و تیلور، ورق را برگرداند.
کد خبر : ۴۰۳۴۱

  تیلور همیشه در این سال‌ها از بدن ورزیده‌تری از یزدانی برخوردار بوده است،  نفس چاقی داشته و وقت دوم کشتی‌ها را سرحال‌تر از پرافتخارترین کشتی‌گیر ایران بوده است.

 

پنج امتیاز به یزدانی دادند و پس گرفتند!
 
 

اینها بر کسی پوشیده نیست،  ولی داستان فینال بلگراد 2023 که همانند بلگراد 2022 به نفع تیلور تمام شد، لحظه سخت داوری را هم سپری کرد، جایی که یزدانی در حالی  که یک بر صفر از تیلور بخاطر کم‌کاری جلو بود، روی هجوم تیلور با کنده‌کشی از داور و قاضی کشتی 4 امتیاز گرفت و با رو کردن تیلور یک امتیاز داد.

اعتراض آمریکایی‌ها و بازبینی کشتی، نتیجه را پنج بر سه به نفع تیلور کرد. دادن دو امتیاز به یزدانی و 5 امتیاز به تیلور در تصاویر رقابت درست به نظر نمی‌رسید، هر چند در این رابطه باید نظر جامعه داوری را هم بشنویم.

 

این تصمیم داوران که در اواخر وقت اول گرفته شد، شرایط کشتی و روحیه دو کشتی‌گیر را عوض کرد تا تیلور در وقت دوم همانند همه این سال‌ها با برتری بدنی و ذهنی از یزدانی مغلوب بسازد و کشتی را همانند سال قبل در فینال ببرد.

 

این مسئله که بعد از کشتی با اعتراض پژمان درستکار همراه بود مشکل اصلی همه این سال‌ها در کشتی یزدانی و تیلور را از نگاه‌ها دور نخواهد کرد. باید پذیرفت تیلور در این وزن کشتی‌گیر اول این سال‌هاست و برای بردن او باید تا ثانیه آخر وقت دوم کشتی برنامه مدونی داشت.

 

 

شاید پاریس با توجه به 32 سال سن تیلور در این روزها، نقطه پایانی بر این نبرد کلاسیک جهان کشتی باشد،  نبردی که امیدواریم در المپیک با برتری کشتی‌گیر ما پایانی خوش بر این سال‌های سخت را رقم بزند و یزدانی را برابر این کشتی‌گیر فنی در گام آخر سربلند کند. هر چند برای دیدن این صحنه باید کار فنی زیادی در دستور کار کادر فنی، حسن یزدانی و فدراسیون کشتی قرار گیرد.

 

21111س

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها