آخرین اخبار
۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۲
بازدید:۳۵۰
امروز آمار معاملات صندوق توسعه بازار منتشر شد و بر همین اساس خالص خرید این صندوق طی 11 ماهه امسال به 4،872 میلیارد تومان رسیده است.
کد خبر : ۳۹۴۰

 امروز گزارش خرید و فروش صندوق توسعه بازار منتشر شد. هدف این صندوق جمع‌آوری سرمایه از سرمایه‌گذاران و تشکیل سبدی از دارایی‌ها و مدیریت این سبد با استراتژی بازارگردانی است.

مهمترین اهداف این صندوق را می‌توان حضور موثر نهادهای مالی در بازار اوراق بهادار به منظور بازارگردانی شرکت‌های پذیرفته شده در جهت حمایت از بازار اوراق بهادار دانست.

هدف بعدی این صندوق نیز افزایش نقدشوندگی اوراق بهادار پذیرفته شده در بورس تهران و فرابورس ایران و محدودکردن نوسان قیمت آنها به گونه‌ای است که به عنوان معامله‌گر روزانه تلقی نشود.

آمار و گزارش معاملات این صندوق تا پایان بهمن ماه امسال منتشر شده است و بر همین اساس خالص خرید صندوق 4،874 رسیده است.

 

آمارها نشان می‌دهد که خرید و فروش صندوق توسعه در بهمن ماه امسال به اوج رسیده و این صندوق در حدود 4،040 میلیارد تومان خرید در بازار انجام داده که با توجه به بازدهی منفی بازار این خرید تا حدودی توانسته به ثبات بازار سرمایه کمک کند.

 

به طور کلی با توجه با آمارها به نظر می‌رسد که این صندوق عملکرد مثبتی برای بازار سرمایه داشته و تا حدودی از ریزش‌های عمیق آن جلوگیری کرده است؛ اما انتظار می‌رود که میزان حمایت‌های صندوق توسعه بازار سرمایه افزایش یابد تا بورس به ثبات واقعی خود برسد.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر