آخرین اخبار
۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۶:۱۷
بازدید:۴۲۸
نظامی ارشد آمریکا: پوتین از کره شمالی مهمات خواسته است
کد خبر : ۳۸۹۳۳

«مارک میلی» رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا بامداد سه‌شنبه مدعی شد که دولت روسیه از کره شمالی کمک نظامی برای جنگ اوکراین درخواست کرده است.

 

 

 


میلی در مصاحبه با شبکه «اِی‌بی‌سی نیوز»، درباره سفر «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی ادعا کرد که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور فدراسیون روسیه از او مهمات و تجهیزات «گدایی» کرده است.

 

 

بر این اساس، وی در ادامه ادعاهای خود گفت که حتی در صورت موافقت کره شمالی با ارائه کمک نظامی به روسیه، مسکو نمی‌تواند با آنها تغییر چندان قابل ملاحظه‌ای در میدان نبرد با اوکراین ایجاد کند.

 

 

این نظامی ارشد آمریکایی با بیان اینکه درخواست کمک نظامی روسیه از کره شمالی به‌نوعی معکوس شدن شکل روابط دو طرف است، اظهار داشت: «روابط راهبردی مسکو و پیونگ‌یانگ به زمان پایان جنگ جهانی دوم برمی‌گردد، پس تعجبی ندارد که باهم مراودات [نظامی] داشته باشند».

 

 

میلی به مجری شبکه اِی‌بی‌سی نیوز گفت: «اکنون به دلیل جنگ در اوکراین، روسیه با انواع چالش‌ها روبه‌رو شده است و یکی از چالش‌های آنها مهمات است. او (پوتین) احتمالاً چیزی [از کره شمالی] به دست خواهد آورد».

 

 

وی همچنین افزود:‌«مطمئن نیستم چقدر یا با چه سرعتی، اما احتمالاً کمک نظامی از کره شمالی دریافت می‌کنند. اما من نمی‌دانم که آیا آنقدر به دست خواهند آورد که تفاوت اساسی [در میدان جنگ] ایجاد کند یا خیر».

21111ث

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها
الهام علی اف چگونه علیه تهران در آمریکا لابی می‌کند؟