آخرین اخبار
۱۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۵:۴۷
بازدید:۷۹۵
گزارش‌ها حاکی از آن است که آلمان با ایتالیا، اسپانیا و سوئد برای ساخت جایگزین تانک لئوپارد ۲ قرارداد‌هایی امضا کرده است.
کد خبر : ۳۷۶۸۱

یک روزنامه آلمانی به نقل از منابع سیاسی و صنعتی این کشور گزارش داد که آلمان، ایتالیا، سوئد و اسپانیا قراردادی را برای توسعه مشترک یک نوع تانک جنگی جدید امضا کردند.

 

 

به گزارش اسپوتنیک، این تانک جدید قرار است جایگزین مدل لئوپارد ۲ شود. منابع می‌گویند این چهار کشور قصد دارند برای تامین بودجه پروژه خود از صندوق دفاع اروپا درخواست کمک مالی کنند.

 

 

در صورت تایید، این پروژه سبب مشکلاتی در روابط آلمان و فرانسه خواهد شد، زیرا دو کشور در سال ۲۰۱۷ قرارداد مشابهی برای ساخت جایگزین لئوپارد ۲ امضا کرده بودند. هر چند گفته می‌شود پروژه مشترک با فرانسه به دلیل اختلاف نظر دو طرف در حال سقوط است. 

 

 

گفته می‌شود پاریس و برلین نتوانسته‌اند در مورد مشخصات تانک مشترک به توافق برسند، زیرا فرانسه قصد دارد یک وسیله نقلیه نسبتاً سبک داشته باشد در حالی که آلمان تانک‌های زرهی سنگین‌تری را انتخاب کرده است. ارتش فرانسه که از مدت‌ها پیش در قاره آفریقا نیز مداخله نظامی دارد، خواهان یک وسیله نقلیه سبک است که به راحتی بتوان آن را از طریق حمل و نقل هوایی به آفریقا رساند. در مقابل، آلمان که روسیه را تهدید اصلی خود می‌بیند، خواستار تانک‌های سنگین‌تر است.

 
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها