۱۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۵:۰۶
بازدید:۴۱۹
معاون مرکز روسی آشتی در سوریه ضمن اشاره به پروازهای خطرناک ائتلاف آمریکایی در این کشور، گفت که تروریست‌های جبهه‌النصره ۱۲ مرتبه مواضع نیروهای دولتی سوری را گلوله‌باران کردند.
کد خبر : ۳۷۴۶۴

مرکز روسی برای آشتی طرف‌های متخاصم در لاذقیه شامگاه سه‌شنبه از گلوله‌باران گسترده مواضع نیروهای دولت سوریه توسط گروه‌های تروریستی در منطقه کاهش تنش ادلب خبر داد.

«وادیم کولیت» معاون فرمانده این مرکز طی نشست خبری گفت که طی بیست‌وچهار ساعت گذشته، باقیمانده‌های گروه تروریستی جبهه‌النصره، ۱۲ مرتبه مواضع نیروهای دولتی سوریه در استان‌های حلب، ادلب و لاذقیه را گلوله‌باران کردند.

 

 

 


به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، کولیت در ادامه اظهار داشت که اقدامات روسیه در جمهوری عربی سوریه با هدف حل مسالمت‌آمیز درگیری و ارائه کمک‌های همه‌جانبه به شهروندان سوری در بازگرداندن زندگی صلح‌آمیز ادامه دارد.

این مقام روس همچنین خبر داد که نظامیان روسی به انجام اقدامات نظارتی بر رعایت توافقات توقف درگیری‌ها بین طرف های متخاصم در سوریه ادامه می‌دهند.

کولیت در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت که نیروی هوایی ائتلاف آمریکایی با انجام پروازهای پهپادی هماهنگ‌نشده، ۳۱ مرتبه پروتکل‌های جلوگیری از درگیری در آسمان سوریه را نقض کرد.

 

 

به گفته او، این خطرآفرینی ائتلاف آمریکایی در آسمان سوریه شامل ۱۴ مرتبه نقض حریم هوایی توسط هواپیماهای بدون سرنشین و ۱۷ مرتبه توسط جنگنده‌های ائتلاف می‌شود.

معاون مرکز روسی آشتی در سوریه همچنین افزود: «با چنین اقداماتی، ائتلاف آمریکایی همچنان به ایجاد شرایط خطرناک برای حوادث و سوانح هوایی ادامه می‌دهد و اوضاع را در حریم هوایی سوریه پرتنش می‌کند».

پایان پیام/

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها