۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۴
بازدید:۱۶۳۵
دیمیترو کولبا گفت بر این باور است که راه دیپلماسی با روسیه از میدان جنگ می‌گذرد.
کد خبر : ۳۷۱۸۱

دیمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین با بیان اینکه راه دیپلماسی با روسیه از میدان جنگ می‌گذرد، مدعی شد که هیچ کشوری در جهان به اندازه اوکراین خواهان صلح نیست.

به گزارش روسیا الیوم، وزیر خارجه اوکراین امروز دوشنبه در نشست سفرا در وین از طریق ویدئوکنفرانس گفت: "مناقشه اوکراین تنها از طریق مسیر‌های دیپلماتیک قابل حل است".

 

 

در این مراسم الکساندر شالنبرگ، وزیر امور خارجه اتریش نیز حضور داشت. او پنجشنبه گذشته در مصاحبه با یک برنامه رادیویی گفت که اتریش مایل است برای درگیری در اوکراین یک راه حل دیپلماتیک محقق شود، اما این مسئله به تصمیم کی یف بستگی دارد که چه زمانی به سوی مذاکرات حرکت کند.

کولبا در سخنرانی خود گفت: "هیچ کشوری در جهان وجود ندارد که بیش از اوکراین خواهان صلح باشد، اما برخی از جنگ‌ها فقط یک درگیری یا اختلافات ارضی نیستند".

وزیر خارجه اوکراین افزود: "با نشستن طرفین بر سر میز مذاکره نمی‌توان به درگیری پایان داد؛ چرا که توقف درگیری فقط به روسیه فرصت تنفس می‌دهد تا برای حمله جدید خود را آماده کند؛ بنابراین مسیر دیپلماسی از میدان نبرد می‌گذرد".

کولبا گفت که به یک "صلح عادلانه و پایدار" نیاز است و بدون وجود تمامیت ارضی اوکراین طبق مرزبندی سال ۱۹۹۱، "صلح عادلانه" برقرار نخواهد شد.

 
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها