آخرین اخبار
۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۷
بازدید:۳۴۶
صد آنلاین | وزیر خارجه سوریه در سخنانی بر حتمی بودن پایان اشغالگری آمریکا و ترکیه در مناطق شمالی و شرق این کشور تاکید کرد
کد خبر : ۳۷۰۹۷

.

به گزارش صد آنلاین ، به نقل از خبرگزاری سانا، فیصل المقداد، وزیر امور خارجه سوریه در سخنانی در جریان پنجاهمین کنفرانس فوق‌العاده اتحادیه مؤسسات عربی در کشورهای آمریکای لاتین تاکید کرد که این کنفرانس پلی را برای تقویت ارتباطات با هدف تبیین واقعیت اتفاقات در سوریه برخلاف آنچه رسانه‌های غربی تبلیغ می‌کنند، ایجاد می‌کند.

 

 

 


وی گفت: سوریه در کنار قدرت‌های خوب جهان می‌ایستد تا دنیای جدیدی را بسازد که در آن استعمار، نیروهای سلطه گر و کنترل بر توانایی‌های ملت‌ها پایان یابد و جهانی مبتنی بر چندقطبی، عدالت، منشور سازمان ملل متحد و حقوق بین‌الملل تشکیل شود.

المقداد افزود: امیدواریم کنفرانس بر آینده این اتحادیه و توسعه ساز و کارهای جدید برای توسعه عملکرد آن در هماهنگی با چشم انداز جامع و واقعیت بسیار پیچیده ژئوپلیتیک متمرکز شود؛ چراکه ما با خطرات و چالش‌های بزرگی روبرو هستیم.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به حضور نظامیان اشغالگر در مناطقی از خاک سوریه نیز ادامه داد: اشغالگری ترکیه در شمال سوریه پایان خواهد یافت و ترکیه می‌داند که عقب نشینی آن تنها راه برای بازگرداندن روابط بین دو کشور به حالت قبلی است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: اشغالگری آمریکا در شمال شرق سوریه، غارت منابع آن و حمایت از گروه‌های تروریستی تجزیه طلب به لطف مبارزه مردم قهرمان ما در دیرالزور و حسکه در کنار ارتش سوریه، پایان خواهد یافت.

المقداد همچنین در پاسخ به سوالی درباره آینده سوریه پس از بازگشت آن به اتحادیه عرب تاکید کرد: ما هرگز از محدوده اقدامات مشترک عربی خارج نبوده‌ایم و اگر آمریکا و رژیم اشغالگر اسرائیل و ابزار آنها معتقد باشند که می‌توانند سوریه را از امت عربی جدا کنند، سخت دچار اشتباه شده‌اند.

وزیر خارجه سوریه همچنین گفت: ما بر تلاش خود برای ایجاد بهترین روابط با کشورهای آمریکای لاتین تاکید می‌کنیم، اما تحریم‌های اقتصادی اعمال شده بر ما و برخی از این کشورها مانع از تحقق این امر می‌شود.

فعالیت‌های پنجاهمین کنفرانس فوق‌العاده اتحادیه مؤسسات عربی در کشورهای آمریکای لاتین امروز (دوشنبه) در دانشگاه دمشق آغاز به کار کرد.

 

 

4461/س

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها