به گزارش صد آنلاین ، تویوتا در هر نسل لندکروز به اندازه آن اضافه کرده است؛ تا جایی که سری ۳۰۰ این اس یو وی را هم با بدنه حجیمتر با شکل مربعیتر ساخت. به این بدنه مربعی هم جلوپنجره بزرگ با چراغهای جدید الایدی را اضافه کرد تا در نهایت این سری لندکروز درشتتر یا به زبان ساده، با ابهتتر به نظر برسد. این را در برآمدگیهای کاپوت و همچنین نمای کناری میتوان دید که حالتی عضلانی به این اس یو وی دادهاند. رینگهای ۱۸ اینچی، آینههای بغل بزرگ و رکابها المانهای دیگریاند که این طراحی را تکمیل میکنند.
حالا تویوتا سری ۲۵۰ هرچند از لحاظ ابعاد جمع و جورتر شده، از بدنهای حتی مربعیتر از سری ۳۰۰ برخوردار شده است. در نمای بیرونی این نسخه شاسی بلند محبوب تویوتا حتی زوایای قائم و اشکال مربعی بیشتری دیده میشود؛ فقط کافی است نگاهی به نمای جلو بیندازید تا المانهای مربعی/مستطیلی متعدد توجه شما را جلب کنند. حتی دیگر اثری از تریم کرومی نیست که در سری ۳۰۰ به هرچه پر زرق و برقتر به نظر آمدن خودرو کمک کردهاند. سری ۲۵۰ با این سبک و سیاق طراحی که هماهنگ با ترند این روزهای بازار شاسی بلند آمریکا است، جلوهای آفرودیتر یا هاردکورتر دارد.
تویوتا برای اینکه لندکروز اتاق ۲۵۰ مدل ۲۰۲۴ حتی آفرودیتر به چشم بیاید، المانهایی مثل پنلهای گلگیر، آینههای بغل بزرگ، باربند سقفی و رینگهای ۱۸ اینچی را در نظر گرفته است. در مجموع میتوان اینطور تفسیر کرد که تویوتا لندکروز اتاق ۳۰۰ یک اس یو وی درشتهیکل با جلوه لوکس و زرق و برقدار است، ولی اتاق ۲۵۰ شکل و شمایلی نزدیک به یک آفرودرِ آماده ماجراجویی دارد.
کابین لندکروز سری ۳۰۰ به رسم همیشگی تویوتا، راحت، کاربردی و متمرکز روی رفع انواع نیازهای راننده است. در مرکز داشبورد این شاسی بلند ژاپن نمایشگر لمسی ۱۲.۳ اینچی برای سیستم اطلاعات و سرگرمی با پشتیبانی بیسیم از اندروید اوتو و اپل کارپلی به چشم میخورد و پشت فرمان، یک صفحه آمپر ترکیبی آنالوگ و دیجیتال نصب شده است؛ این صفحه آمپر دو صفحه دایرهای با یک نمایشگر دیجیتال کوچک در مرکز را در بر میگیرد. همچنین همانطور که انتظار میرود، به حضور دکمههای فیزیکی برجسته برای سیستمهای کاربردی مثل تهویه و حالت رانندگی توجه شده است.
سری 300 شاسی بلند تویوتا از لحاظ فضا هم کم و کاستی باقی نمیگذارد و 3 ردیف صندلی دارد که 7 سرنشین میتوانند در آنها جا بگیرند. همچنین با انواع و اقسام امکانات موجود سرنشینان حتی سفرهای طولانی را به راحتی پشت سر میگذارند. گرمکن، حافظه و تنظیم برقی صندلیها، دوربین 360 درجه و دید عقب، سیستم تهویه دوناحیهای، استارت با اثر انگشت، درب برقی صندوق عقب، سیستم صوتی JBL با 14 اسپیکر و کول باکس در کنسول مرکزی برخی از امکانات رفاهی موجود برای این اس یو ویاند.
تویوتا لندکروز اتاق ۲۵۰ مدل ۲۰۲۴ هم کماکان به این قاعده محصولات تویوتا پایبند مانده، اما حضور تکنولوژی روز در آن پررنگتر شده است. این نسخه تویوتا دو نمایشگر متصل به هم دارد که بخش عمده داشبورد را اشغال کردهاند. یکی، نمایشگر لمسی ۱۲.۳ اینچی سیستم مولتی مدیا است که مشابه آن برای سری اتاق ۳۰۰ هم در نظر گرفته شده بود. با این حال، پشت فرمان لندکروز جدید یک صفحه آمپر تمام دیجیتال ۱۲ اینچی قرار دارد که در نسخههای دیگر ندیده بودیم. البته جای نگرانی برای طرفداران محصولات تویوتا نیست، از آنجا که همچنان دکمههای فیزیکی برای سیستمهای کلیدی سر جای خود باقیاند.
درست مثل نمای بیرونی، طراحی کابین سری ۲۵۰ لندکروز سفت و سختتر از سری ۳۰۰ به نظر میآید؛ شکل و شمایل فرمان، پنلهای داشبورد، محفظه دو نمایشگر و… خود نمایانگر این هستند. در زمینه فضا هم باید گفت که این نسخه جدید با کاهش ابعاد، دارای ۲ ردیف با گنجایش ۵ نفر است؛ هرچند امکان سفارش آن با ردیف سوم برای مشتریان فراهم شده است. خود این ردیف سوم و صندوق عقب هم فضای محدودتری دارند که بخش عمده آن به باتریِ پیشرانه هیبرید این شاسی بلند بر میگردد.
در حالی که لندکروز J200 با پیشرانههای V6 و V8 روانه بازار شده بود، لندکروز J300 تنها با پیشرانه V6 توئین توربو به میدان آمد. این نمونه 6 سیلندر از همه نظر یک پله بالاتر رفته بود؛ از قدرت و گشتاور تولیدی تا مصرف سوخت. ضمن اینکه یک گیربکس اتوماتیک 10 سرعته نیرو محرکه حاصل از آن را به هر چهار چرخ منتقل میکرد.
در لندکروز J250 مدل 2024 یک پیشرانه 2.4 لیتری توربوشارژ کاملاً جدید به کار رفته است که اولین بار شاهد معرفی آن برای پیکاپ تویوتا تاکوما مدل ۲۰۲۴ نسل جدید بودیم. این پیشرانه قدرت و گشتاور، خصوصاً قدرت کمتری نسبت به نمونه 6 سیلندر J300 تولید میکند، ولی اختلاف چندانی با 8 سیلندر سابق ندارد. بهطور دقیقتر، این پیشرانه میتواند 326 اسب بخار قدرت و 630 نیوتن متر گشتاور تولید کند، اما پیشرانه 6 سیلندر لندکروز قبلی توانایی تولید قدرت 415 اسب بخار و گشتاور 650 نیوتن متر را داشت.
اتاق های 250 و 300 تویوتا لندکروز هر دو با وفاداری به نام و نشان خود، در رانندگی آفرود توانایی چشمگیری دارند بدون اینکه نیازی به تیونینگ یا کیتهای هزینهبر داشته باشند. این توانایی آفرود هم بهلطف طراحی و مهندسی اجزای مکانیکی این اس یو وی و هم بهواسطه سیستمهای دیجیتال پیادهسازی شده داخل آن به دست آمده است. از جمله این سیستمها میتوان به سیستم چهار چرخ محرک تماموقت، سیستم تعلیق پویا حرکتی (Kinetic Dynamic Suspension System)، سیستم Crawl Control، قفل دیفرانسیل عقب، انتخاب حالت رانندگی با توجه به نوع زمین (Multi-terrain Select) و دوربین دید اطراف اشاره کرد.
4461/ی