۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۶:۲۳
بازدید:۴۸۳۲
صد آنلاین | آبگوشت ماستی یک غذای اصیل مهابادی است که در زبان محلی به نام بربسیل می شناسند ، این غذا شبیه به آبگوشت کشک است ولی با کمی تفاوت در طعم و مزه این غذا را با روش های مختلف طبخ می کنند که سلیفه ای استاین غذای متفاوت مورد توجه مسافران و گردشگران قرار گرفته است
کد خبر : ۳۵۴۲۳

به گزارش صد آنلاین ، یکی از غذاهای سنتی بسیار خوشمزه در مناطق کورد نشین از جمله مهاباد درست کردن و خوردن آبگوشت ماست یا همان به برسیل است این غذای بسیار خوشمزه با ران مرغ ، لپه و ماست سنتی گوسفندی طبخ می شود و بسیار پر خاصیت است این غذا هر طیف سلیقه و زائقه را تخت پوشش خود قرار می دهد و معمولا بیشتر افراد آن را دوست دارند بهتر است برای درست کردن این آبگوشت خوشمزه صبور باشید تا در آخر یک غذای جا افتاده میل کنید در ادامه مطلب از پرشین وی قصد داریم طرز تهیه آبگوشت با ماست کردی معروف به به ربسیل را آموزش دهیم.

آبگوشت با ماست کردی

مواد لازم :

ران مرغ یا گوشت گوسفندی ۵۰۰ گرم

لپه ۱۰۰ گرم

ماست گوسفندی  ۴ لیوان فرانسوی (لیوان های دسته دار)

آرد گندم یک قاشق

سبزیجات معطر شامل تره کوهی ،مرزه ، نعناع

پیاز ۱ عدد

ادویه شامل : نمک ، فلفل ، زردچوبه ، پودر لیمو عمانی

آبگوشت با ماست کردیآبگوشت با ماست کردی

طرز تهیه:

ابتدا پیاز را سرخ کرده سپس گوشت یا مرغ را تفت می دهیم  بعد لپه از قبل خیس شده را به گوشت اضافه می کنیم و ادویه ها را اضافه خواهیم کرد  ماست را اضافه می کنیم و با آب می گذاریم ۳ ساعتی با شعله بسیار کم پخته شود در بیست دقیقه آخر سبزیجات معطر را اضافه می کنیم و یک قاشق آرد را برای غلظت آبگوشت مخلوط می کنیم بهتر است برای بریده بریده نشدن آبگوشت یک عدد تخم مرغ نیز اضافه کنید در آخر می توانید آن را ب پیاز داغ و نعناع داغ سرو کنید .

آیا آبگوشت کوردی تنها با ماست سرو می‌شود یا می‌توان از سایر انواع ادویه‌ها و نمک استفاده کرد؟

جواب: در آبگوشت کوردی معمولاً از ماست برای اضافه کردن طعم و کرمیت به غذا استفاده می‌شود. اما می‌توانید به طبقه‌بندی خودتان ادویه‌ها و نمک را تغییر دهید و از سایر ادویه‌ها نیز استفاده کنید. به عنوان مثال، می‌توانید از فلفل سیاه، زردچوبه، زنجبیل، دارچین و سایر ادویه‌های مورد علاقه خود استفاده کنید تا به طعم و مزه دلخواهتان برسید. همچنین، می‌توانید نمک را به میزان دلخواه خودتان اضافه کنید. پس از اضافه کردن ادویه‌ها و نمک، آبگوشت را بپزید تا ادویه‌ها به غذا جذب شوند و طعمی خوشمزه به آن ببخشند.

ربسیلربسیل

نکات تکمیلی آبگوشت ماست:

می توانید برای خوش طعم شدن بیشتر آبگوشت از روغن زرد یا کره حیوانی استفاده کنید
زدن تخم مرغ به این آبگوشت دلبخواهی است ، و زمان اضافه کردن آن نیز باید با مخلوط کردن ماست همراه باشد
می توانید بجای آرد گندم از سیب زمینی نیز استفاده کنید ، بیس زرد این آبگوشت زردچوبه است اما برخی از افراد نیز زعفران هم اضافه می کنند .
اگر بوی ماست گوسفندی را دوست ندارید می توانید ماست گاومیش را جایگزین کنید

نحوه سرو آبگوشت کوردی

این غذا را با نان سنگک و یا تافتون و لواش درون کاسه تلیت می کنند و در کنارش معمولا پیاز و سبزی خوردن نیز سرو می شود

4461/س

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها
الهام علی اف چگونه علیه تهران در آمریکا لابی می‌کند؟