۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۵
بازدید:۵۸۲
شهردار منطقه ۲۱ تهران با بیان اینکه در ۲۹ خردادماه بازدید از بوستان زیتون شکل گرفت، گفت: در هفت تیرماه و ۲۶ مردادماه نیز بازرسی‌های HSE از این بوستان صورت گرفته و هیچگونه عدم انطباقی در این بوستان دیده نشده است.
کد خبر : ۳۵۰۰۴

محمدرضا پوریافر در خصوص حادثه سقوط دو کودک در حوضچه‌ای در بوستان زیتون، اظهار کرد: بوستان زیتون در وردآورد و در سال ۱۳۹۵ افتتاح شده و مخزن موجود در آن ۲۰ در ۲۰ متر وسعت دارد و عمق آن چهار متر است که نیمی از آن آب داشته است.

 

 


وی با بیان اینکه ارتفاع فنس دور این مخزن ۲.۵ متر است، یادآور شد: پیمانکار طبق پیمان سال ۱۴۰۲ و مفاد این پیمان مسئولیت نگهداری از بوستان و مخزن موجود در آن را دارد و طبق تبصره چهار ماده سه این پیمان، هرگونه مسئولیت حوادث در این بوستان بر عهده پیمانکار است و هیچ گونه مسئولیتی بر عهده کارفرما نیست. هرگونه خسارت جانی و مالی متوجه پیمانکار خواهد بود و کارفرما هیچ گونه مسئولیتی نخواهد داشت.

پوریافر با تأکید بر اینکه رعایت اصول ایمنی و نصب تابلو‌های راهنما بر عهده پیمانکار خواهد بود، خاطرنشان کرد: پاسخگویی حقوقی در مراجع قضایی نیز بر عهده پیمانکار است.

 

 

شهردار منطقه ۲۱ با اشاره به آماده شدن تیم‌هایی برای بررسی بوستان‌ها از لحاظ ایمنی در مدت اخیر، تصریح کرد: بر اساس بررسی‌ها به این نتیجه رسیدیم که باید اقدامات جدی در حوزه HSE شکل بگیرد تا پایان فصل تابستان وضعیت بوستان‌ها مطلوب شود. ما به صورت هفتگی جلسه برگزار کردیم و موارد عدم انطباق صورت گرفت.

وی با بیان اینکه در ۲۹ خردادماه بازدید از بوستان زیتون شکل گرفت، گفت: در هفت تیرماه و ۲۶ مردادماه نیز بازرسی‌های HSE از این بوستان صورت گرفته و هیچگونه عدم انطباقی در این بوستان دیده نشده است.

پوریافر با تأکید بر اینکه مخزن موجود با فنس پوشیده شده بود، خاطرنشان کرد: پس از بازدید‌های نیرو‌های آتش نشانی پس از حادثه، هیچ گزارشی از مشکل در فنس به ما نرسیده است. فنس‌ها کاملاً ایمن و محکم است و بر اساس تصاویری که بازرس HSE در بررسی‌ها ثبت کرده، مشکلی وجود نداشته است.

 

وی ادامه داد: متأسفانه دو خانواده از قشر کارگر که یکی از آن‌ها صاحب فرزند دو قلو و دیگری صاحب یک فرزند بوده در این بوستان حضور داشتند و این سه کودک در بوستان مشغول بازی بودند که توپ آن‌ها وارد محوطه می‌شود و تمام تلاش خود را انجام می‌دهند تا توپ خود را بردارند.

شهردار منطقه ۲۱ با بیان اینکه کودک اول برای برداشتن توپ به سمت فنس رفته و کودک دوم نیز برای انجام کودک اول از فنس می‌پرد و دچار حادثه می‌شوند، خاطرنشان کرد: کودک سوم به خانواده خبر می‌دهد و با حضور اهالی و حاضران در بوستان با آتش نشانی تماس گرفته می‌شود و پس از حضور آتش نشانان و بریدن فنس ها، کودکان از آب خارج می‌شوند و بعد از انتقال به بیمارستان؛ متاسفانه یکی از کودکان با وجود اندک علائم حیاتی در ابتدای امر، اما جان خود را از دست می‌دهد.

وی اضافه کرد: تیم دادستانی، تیم آتش نشانی و HSE سازمان مدیریت بحران در حال بررسی موضوع هستند و طبق نظرات کارشناسی با خاطیان در این زمینه برخورد جدی خواهد شد.

21111
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها