آخرین اخبار
۰۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۵:۳۵
بازدید:۳۳۴۴
نشریه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارشی ضمن گمانه‌زنی در خصوص علت سقوط هواپیمای رئیس واگنر، فرضیه پرتاب موشک را رد کرد.
کد خبر : ۳۴۶۸۷

نیویورک تایمز، در گزارشی به نقل از مقامات آمریکایی و دیگر کشور‌های غربی اعلام کرد: بر اساس گزارش‌های اطلاعاتی اولیه، آن چه سبب سقوط هواپیمای یوگنی پریگوژین، رئیس گروه واگنر شده، «انفجار» بوده است.

 


نیویورک تایمز در خصوص علت دقیق حادثه سقوط هواپیما در شمال مسکو که در نتیجه آن هر ۱۰ سرنشین کشته‌شدند می‌نویسد: فرضیه پرتاب موشک رد شده است. اطلاعات ماهواره‌ای آمریکا پرتاب هیچ موشکی را مشاهده نکرده و هیچ مدرکی مبنی بر این که سلاح زمین به هوا سبب سقوط هواپیما شده باشد، وجود ندارد.

نیویورک تایمز «انفجار» را محتمل‌ترین علت سقوط هواپیما معرفی می‌کند و می‌نویسد: نتیجه قطعی به دست نیامده، اما انفجار نظریه اصلی در مورد علت سقوط هواپیما بین مسکو و سن پترزبورگ است. به گفته مقامات، این انفجار ممکن است ناشی از بمب یا وسیله دیگری باشد که در هواپیما کار گذاشته شده است. اگرچه نظریه‌های دیگری مانند سوخت تقلبی نیز در حال بررسی است.

در همین حال، مقامات آمریکایی اعلام کردند: اطلاعات این کشور مرگ پریگوژین را تایید نکرده است. گروه شبه نظامی واگنر که پریگوژین آن را تأسیس کرده نیز رسما مرگ او را تایید نکرده است.

 

 

اگرچه چندین مقام آمریکایی اعلام کردند که به نظر می‌رسد او در سقوط هواپیما کشته شده باشد و یک مقام غربی هم گفت بر اساس چندین نشانه که کشورش جمع آوری کرده، پریگوژین در هواپیما بوده است. 

گفتنی است، شب گذشته، گزارش‌هایی مبنی بر سقوط یک هواپیمای خصوصی با ۱۰ سرنشین در شمال مسکو منتشر شد. دقایقی بعد، رسانه‌ها خبر دادند رئیس گروه واگنر و معاون او از سرنشینان هواپیما بوده‌اند و همگی در حادثه سقوط کشته شده‌اند.  کمی بعد، آژانس فدرال حمل و نقل هوایی روسیه با اشاره به اینکه یوگنی پریگوژین در میان مسافران بوده، مرگ او را تایید کرد.

شورش مسلحانه پریگوژین در ماه ژوئن (تیر) علیه دولت روسیه، وی را به صدر اخبار برد. این شورش یک روزه ناموفق، در نهایت به خروج واگنر از اوکراین و مستقر شدن در لهستان ختم شد. 

پریگوژین قصد داشت بخشی از واگنر را در آفریقا مستقر کند و اخیرا در ویدئویی اعلام کرده بود نیروهایش تلاش می‌کنند «روسیه را در هر قاره‌ای بزرگ‌تر کرده و آفریقا را آزادتر کنند». 

رئیس‌جمهور روسیه کشته شدن رئیس گروه واگنر را تسلیت گفته و او را «تاجری با استعداد» خواند.

21111ص
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها