۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۵
بازدید:۶۵۸۹
صد آنلاین | وقتی به آن نگاه می‌کنی انگار عروس سفیدی است که موهایش از تپه‌ای جنگلی بر روی سنگ‌های لغزنده می‌جوشد و به پایین سُر می‌خورد. پیراهنش از آب زلال است و زیبایی و سرزندگی را به جریان در می‌آورد. اینجا عروس آبشارهای سوادکوه، اسکلیم رود، است! این عروس شگفت‌انگیز، معروف به گالش کلا، از جاهای دیدنی مازندران و انتخابی خوب برای کسانی است که می‌خواهند رودخانه و جنگل نوردی کنند.
کد خبر : ۳۳۲۱۶

به گزارش صد آنلاین ، از جاذبه‌های گردشگری زیبای ایران می‌توان به اسکلیم رود سوادکوه که در استان مازندران و در قلب جنگل‌های هیرکانی قرار دارد، اشاره کرد. معنی اسکلیم در زبان فارسی کاکنج یا عروس در پرده است! به همین دلیل این جاذبه به عروس آبشارهای سوادکوه معروف شده است و سفر خوبی برای کسانی به‌حساب می‌آید که می‌خواهند هم رودخانه‌نوردی و جنگل نوردی را تجربه کنند و هم از تماشای آبشاری شگفت‌انگیز لذت ببرند.

 

 

 


این آبشار زیبا که قدمتش به دوران ژوراسیک برمی‌گردد، در دهستان لفور قرار گرفته و فاصله‌ی زیادی با پایتخت ندارد. لفور بهشتی روی زمین است که با داشتن ۸۴ آبشار توانسته لقب سرزمین آبشارها را کسب کند! این دهستان فاصله زیادی با پایتخت ندارد و برای تور یک‌روزه گزینه‌ای عالی است. آبشار اصلی که در اسکلیم رود واقع است، ۳۲ متر ارتفاع دارد. آبشار گالش کلا از تپه‌ای جنگلی به پایین می‌ریزد و به دلیل داشتن املاح خاص حوضچه‌های آهکی را پدید می‌آورد. این املاح آهکی خواص درمانی دارد و ممکن است برای رفع کسالت مفید باشد.

 

آبشار اسکلیم رود؛ آبشار گالش کلا

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰
درودوسپاس ازاطلاع رسانی تون.ولی توروخدابه آدمای بی جنبه نَگین دیگه!من خودم بچه همون منطقه ام اتفاقاً دوروزگذشته به اتفاق چندنفراز دوستای قدیمی پیاده روی کردیم واونجابودیم که ای کاش نمی دیدیم. مناظربه این زیبایی یابقول شماعروس ازچندین کیلومترمونده تاخودداخل حوضچه زیر آبشارپرازآت وآشغالایی که واقعاًمنزجرکننده بود.چقدربی فرهنگی وبی شعوری دربعضیاموج میزنه .یه عده انسان نماهایی که دک وپزشون گوش فلک روکرمیکنه ولی افسوس...
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها