آخرین اخبار
۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۲
بازدید:۸۴۵
مسؤول فرهنگی موکب حضرت فاطمه الزهرا (س) شهرستان قائمشهر از آغاز اعزام ۲۵۰ خادمان موکب عمود ۲۸۷ و کربلا خبر داد و گفت: نذورات و هدایای مردمی در ۷ کامیون و ۴ خودروی نیسان آماده حرکت هستند، برنامه ۳ هزار اسکان و پذیرایی از زائران اربعین در دستور کار است.
کد خبر : ۳۳۱۲۵

 باز بوی اربعین در فضای شهر پیچید، باز هم زائران کربلا دست‌چین شده‌اند، می‌گویند عزم سفر کردن کافی نیست و تا آخرین لحظه مشخص نمی‌شود چه کسی رفتنی است و چه کسی جا مانده!

 

 

خادمان موکب‌های مازندرانی‌ها این روزها در تب و تاب آماده شدن و بستن کوله بار سفر هستند، سفری که سراسر عشق است، گرما و سرما نمی‌شناسد، زائران اربعین خستگی راه و احتمال بیماری و مشکلات دیگر همه و همه را فدای یک لحظه زیارت حرم آقا اباعبدالحسین (ع) و حضرت عباس (ع) می‌کنند و بر این باورند که هر ثانیه از خدمت به زوار زیارت است.

 

 

خادمان موکب حضرت فاطمه الزهرا (س) از ۲۷ مرداد ماه عازم هستند تا در دو موکب عمود ۲۸۷ و کربلا مستقر شوند، خدامی که هر ساله بر تعدادشان افزوده می‌شود.

مهدی مهرنیا مسؤول فرهنگی موکب حضرت فاطمه الزهرا (س) شهرستان قائمشهر در گفت‌وگو با فارس، از آغاز حرکت هفت کامیون و چهار خودروی نیسان پر از نذورات مردمی برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی خبر می‌دهد و می‌گوید: بنده در کنار ۲۵۰ خادم موکب حضرت فاطمه الزهرا (س) خودمان را برای سفر به اربعین ۱۴۰۲ آماده کرده‌ایم.

وی اضافه می‌کند: موکب حضرت فاطمه الزهرا (س) ضمن ایجاد مکانی برای استراحت برای زائران و فعال کردن ایستگاه نذر آب خودش را آماده پذیرایی و اسکان برای ۳ هزار زائر کرده است.

 

مهرنیا همچنین به استقرار بیمارستان صحرایی با حضور ۳۵ خادم حوزه پزشکی اشاره و خاطرنشان می‌کند: در کنار پذیرایی در سه وعده؛ صبحانه، ناهار و شام، خدمات درمانی و پزشکی در بیمارستان صحرایی به زائران اربعین ارائه می‌شود.

 

مسؤول فرهنگی موکب حضرت فاطمه الزهرا (س) شهرستان قائمشهر با اشاره به خاطرهای از سال گذشته، می‌گوید: یکی از خادمان موکب در سال گذشته به دلیل دریافت نکردن گذرنامه از کاروان جا مانده و بسیار ناراحت شده بود، تقریبا همه از حضورش ناامید شده بودند تا اینکه تماسی از یک شماره ناشناس دریافت کرد و فرد پشت خط خبر از رسیدن گذرنامه داده بود، بعد از آن همه چیز برای حضور به موقع این خادم در موکب مستقر در کربلا فراهم شد و او سعادت خادم بودن را از دست نداد.

به عقیده وی خادم زائران اربعین بودن سعادت می‌خواهد و همه این ۲۵۰ خادم دل‌شان را به نیم نگاهی از سوی ارباب خوش کردند که کار و زندگی را رها کرده و آن سوی مرزها در هوایی داغ و سوزان با عشق به امام حسین (ع) و اهل بیت (ع) برای ارائه خدمت به مهمانان اربعین سر از پا نمی‌شناسند.

گفتنی است؛ فعالیت موکب حضرت فاطمه الزهرا (س) شهرستان قائمشهر در اربعین از ۳۰ مرداد آغاز و تا ۱۸ شهریور ماه ادامه دارد.

211111ش

 

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها