آخرین اخبار
۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۸
نباید سمن‌ها را با برچسب‌های سیاسی حزبی و جناحی محدود کرد
بازدید:۳۶۰
صد آنلاین | رئیس ستاد سمن‌های شهر تهران با بیان این‌که ما نگاه حزبی و سیاسی به سمن‌ها نداریم و در این دوره در کنار سمن‌هایی هستیم که می‌خواهند باری از دوش مردم بردارند، گفت: نباید سمن‌ها را با برچسب‌های سیاسی، حزبی و جناحی محدود کرد.
کد خبر : ۳۲۳۹۳

به گزارش صد آنلاین ، سیداحمد علوی عضو شورای اسلامی شهر تهران  در جمع خبرنگاران در مورد روز تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی با بیان این‌که 22 مردادماه روز ملی تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی است، گفت: امسال بر آن شدیم که به مدت یک هفته از 19 تا 26 مردادماه این روز را گرامی بداریم تا از این مناسبت استفاده کرده و تشکل‌های فعال در حوزه مشارکت‌های اجتماعی دور هم جمع شوند تا بار دیگر بر مساله حضور تشکل‌ها بر حل مشکلات و موضوعات تاکید شود.

 


وی با بیان این‌که کار داوطلبانه و مردمی باید به مسئولین، مدیران و سیاست‌گذاران شناسانده شود، اظهار کرد: معتقدیم فاصله زیادی بین تصمیم‌گیران و بودجه نویسان با تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد وجود دارد و باید قوانین را به نحوی تدوین کنند که از ظرفیت این مجموعه‌ها به درستی استفاده شود.

 

 

علوی با بیان این‌که ما نگاه حزبی و سیاسی به سمن‌ها نداریم و در این دوره در کنار سمن‌هایی هستیم که می‌خواهند باری از دوش مردم بردارند، تصریح کرد: نباید سمن‌ها را با برچسب‌های سیاسی، حزبی و جناحی محدود کرد.

 

 

رئیس ستاد سمن‌های شهر تهران با بیان این‌که مناسبت‌ها و رویدادها فرصتی هستند تا برای شناساندن ظرفیت‌ها استفاده شود، تصریح کرد: 354 سمن در سطح محلات شناسایی شدند تا در سطح محلات فعال شوند چرا که معتقدیم چتر ستاد سمن‌ها باید در همه محلات گسترانده شود و از سویی دیگر براساس قانون یکی از اعضای هیئت امنای محلات باید از سمن‌های فعال در سطح محله باشند که بخش عمده‌ای از این سمن‌های فعال در سطح محلات شناسایی شده است اما در برخی محلات سمن‌های فعال چند مورد بودند که باید از بین آنها یکی را برای عضویت در هیات امنای محلات انتخاب کنیم.

 

 

علوی با بیان این‌که زمانی که وارد ستاد سمن‌ها شدیم بررسی انجام شد تا وضعیت سمن‌ها بررسی شود، اضافه کرد: معتقدیم که ستاد سمن‌های شورای شهر تهران باید نقش تسهیل‌گر داشته باشد و می‌توانیم از ظرفیت این سمن‌ها برای حل مشکلات شهر و کشور استفاده کنیم.

 

 

رئیس ستاد سمن‌های شهر تهران با تاکید بر این‌که ظرفیت سمن‌ها ظرفیتی است که می‌توانیم از آن برای حل مشکلات گوناگون استفاده کنیم، ادامه داد: این یک ظرفیت موجود و مردمی است که نباید با دسته‌بندی‌های سیاسی، جناحی و حزبی آن را محدود کنیم چرا که محدود کردن آنها ظلم به خودمان است چرا که سمن‌ها می‌توانند با استفاده از ظرفیت‌هایشان در اجرای مسئولیت‌ها کمک کنند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها